OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sökes: IT-nörd med relationskompetens
Chalmers IT-avdelning söker serviceinriktad och relationsskapande kollega med förmåga att både ge användarstöd och undersöka och lösa komplexa problem.
Vårt uppdrag: IT-stöd i världsklass
Chalmers IT-avdelning är en del av Chalmers verksamhetsstöd. Vi levererar IT-tjänster till alla Chalmers medarbetare och studenter samt till medarbetare vid Göteborgs universitet som befinner sig på Chalmers. Vi har ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Vi söker nu en kollega till enheten IT-klient.
Förtroendet för det vi levererar är högt och IT blir alltmer viktigt för hela Chalmers. Vi är angelägna om att bygga på detta förtroende och leverera det stöd och den service som Chalmers behöver för att bli ett av Europas bästa universitet. Därför rekryterar vi just nu till en tjänst till Närservice (första och andra linjens support på plats hos användaren).
Vår främsta uppgift är, att med vårt stöd bidra till en IT-miljö i världsklass för Chalmers IT-användare, och det gör vi genom att se till att våra studenter, lärare, forskare och övrig personal har tillgång till rätt IT-verktyg och rätt kompetens för att använda sig av dem.
Ett team, flera möjligheter
Som teammedlem i Närservice får du möjlighet att arbeta självständigt med att ge IT-support till Chalmers anställda och studenter på plats eller via telefon och mejl. Vi erbjuder support inom Windows, Mac och Linux, på datorer, mobiltelefoner och surfplattor.
Hos oss förväntas du tänka själv och tänka fritt. Du får förmedla din kunskap till andra genom utbildningar för användare i hur de använder våra system och verktyg och genom väl utformad intern och extern IT-dokumentation. Du bidrar till att utveckla våra rutiner och processer inom områden som inköp, IT-dokumentation, problemlösning, installation, leveranser och serviceärenden.
Du förväntas skapa dig en övergripande förståelse för Chalmers IT-miljö som möjliggör att se samband som förenklar felsökning. Du kommer att samarbeta med kollegor inom det egna teamet liksom med kollegor på övriga IT-avdelningen och bidra där din kunskap efterfrågas, alltid med nöjda användare i fokus.
Serviceinriktad, nyfiken och flexibel problemlösare
Vi vill att du är en serviceinriktad och relationsskapande kollega med förmåga att undersöka och lösa komplexa IT-problem. Dessa förmågor kombinerar du med en skicklighet i att ta ägandeskap, organisera arbetsbelastning och snabbt ändra prioriteringar. Du tar självklart ansvar för dagliga uppgifter och belyser risker. Kort sagt är du nyfiken, flexibel och serviceinriktad.
Eftersom vi hjälper Chalmers användare dagligen och stundligen behöver du kunna kommunicera på både svenska och engelska) och även rent fysiskt hjälpa till med att koppla in sladdar på olika ställen på Chalmers. Du kommer att röra dig stora delar av arbetsdagen, så det är bra om du gillar det och sist, men inte minst; för att trivas på Chalmers är det viktigt att du ställer dig bakom våra värderingar: Kvalitet, respekt, öppenhet, delaktighet och mångfald. I övrigt får du vara precis som du är, bara du är bra på att vara just du.
Du har en eftergymnasial IT-utbildning eller motsvarande erfarenhet. Har du högskoleutbildning är det meriterande.
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid.
Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.
Att arbeta på Chalmers
Chalmers vision: ”För en hållbar framtid” genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare.
Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.
Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med Namn, Ref 20210184 och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:
CV
Personligt brev • 1-2 sidor
Övrigt (valfritt) • Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.
Deadline för ansökan: 2021-05-31
Skicka gärna din ansökan redan idag. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Önskat startdatum: 2021-07-01.
Vid frågor, vänligen kontakta:
Enhetschef IT-klient, Sofia Nygård, IT-avdelningen sofia.nygard@chalmers.se
Supporttekniker IT, Kevin Nylund, IT-avdelningen kevin.nylund@chalmers.se
Mer om oss
Vi vill gärna lyfta fram vår enhet IT-klient, som experter på klienter, både datorer och användare. Vi är helt enkelt en samling kompetenta tekniker i alla åldrar, som tycker om att hjälpas åt för att komma framåt. Service och felsökning gör oss glada. Vi delar mer än gärna med oss av våra kunskaper genom att leverera support, utbildningar och ”how tos” och bidrar på så sätt till ett effektivare Chalmers. Hos oss får du lära dig mycket om många komplexa system och vi förutsätter att du, liksom vi, trivs i servicerollen.
Vi är 22 personer i IT-klient och vi håller till på Chalmers två campus, Johanneberg och Lindholmen i centrala Göteborg. Förutom fantastiska kollegor har vi förmåner såsom flextid, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, fria träningslokaler, med mera.
Välkommen med din ansökan!
*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***