OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta för ett marknadsledande företag som utvecklar och skapar framtidens produkter? Har du ett brinnande intresse av att arbeta med förändrings- och förbättringsarbeten? Då kan detta vara jobbet för dig! Välkommen med din ansökan redan idag då vi arbetar med ansökningar löpande.
OM TJÄNSTEN
I rollen som Change Management Coordinator kommer du att tillhöra Husqvarnas GIS PMO avdelning där du kommer stödja och arbeta i projekt kopplat till förändringsarbete. Avdelningen består av fyra funktioner: Portfolio Management Services, PMO Services, Project Management och Organisation Change Management.
Den här rollen är förlagd inom organisationen "Change Management" där vi nu söker ytterligare en kollega för att förstärka det befintliga teamet som idag består av två Change Managers (CM). Ditt huvudsakliga fokus är att stötta och arbeta tillsammans med dina kollegor där du bland annat är med och utvecklar och genomför projektförändringsplaner. Du förväntas också utföra förändringsaktiviteter för att förbättra organisationens förmåga för anpassning i nya driftsmodeller och arbetssätt.
Du kan förvänta dig en bred och varierande roll där ingen dag är den andra lik. Du kommer ha goda möjligheter att vara med och påverka slutresultatet och utvecklas i rollen.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult på Husqvarna. Uppdraget är långsiktigt och kommer att vara på heltid.
Du erbjuds
* Att få tillhöra ett team med ett gediget engagemang med ett stort intresse för arbetet där man har en stor tillit till varandra
* Samarbete, lärdomar och mentorskap av kunniga kollegor
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
* Ta fram och hantera kommunikationsmaterial, så väl skrift som visuellt (content)
* Driva riskbedömningar kopplat till organisationsförändringar genom hela projektfasen
* Arbeta med förberedelser, genomförande och analys av förändringsförloppet enligt ADKAR och förbereda rapporter till projektgrupp och ledning
* Agera stöd till senior CM i diverse arbetsuppgifter
VI SÖKER DIG SOM
* Har en färdig högskoleexamen inom relevant område
* Har tidigare relevant arbetslivserfarenhet av exempelvis projektledning, planering eller ledarskap
* Har mycket goda kunskaper i Officepaketet, främst Power Point och Excel
* Har en god presentationsförmåga
* Har mycket goda kunskaper i engelska då det krävs i det dagliga arbetet
Vidare ser vi att du har starka kommunikations- och interpersonella färdigheter, trivs i ett arbetsklimat med högt i tak och har en vilja att lära och utvecklas.
Som person är du:
* Strukturerad
* Problemlösande
* Noggrann
Övrig information
* Start: Juni 2021
* Omfattning: Heltid, med inledande konsultuppdrag
* Placering: Huskvarna samt visst distansarbete
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Husqvarnas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna AB har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231