OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LandstingsIT är en av länets största IT-arbetsgivare med cirka 150 medarbetare som ansvarar för att samordna och leda IT-utvecklingen i Örebro läns landsting.
Vi arbetar med allt från systemförvaltning av ett stort antal IT-system, till utveckling och drift av vår IT-infrastruktur som bl.a. består av fler än 11 000 klienter, 700 servrar, 500 TB central lagring och länets största trådlösa nätverk.
Vår verksamhet präglas av ständig utveckling och vi ligger långt framme både tekniskt och metodmässigt, även om vår strävan är att hålla oss till väl beprövade tekniker. Då våra
lösningar ofta är livsviktiga är också kraven på tillgänglighet och säkerhet hög.
En viktig del i att upprätthålla hög tillgänglighet och säkerhet är att på ett strukturerat sätt ha kontroll över ändringar i IT-system eller IT-miljö. LandstingsIT har en etablerad ändringsprocess som säkerställer att ändringar införs på ett snabbt, säkert och spårbart sätt och omfattar regler och riktlinjer för såväl leverans till produktion som utförande av ändringar i produktionsmiljöerna.
Arbetsuppgifter:
Change Manager har ansvar för utformning och förvaltning av erforderliga rutiner till ändringsprocessen och har samordningsansvar för ändringsprocessens tillämpning. Change Manager är också delprojekt- eller projektledare för förekommande projekt i anslutning till ändringsprocessen.
Som Change Manager kommer du att arbeta med att samordna granskning av leveransplaner, dokumentation, teknisk lösning, arbetsrutiner och säkerhet för att säkerställa att leveranser är funktionella och att lösningar kan sättas i produktion utan negativa konsekvenser. I arbetet ingår att sammankalla och leda leveransmöten med interna och externa leverantörer för att säkerställa leveransomfång och leveransinnehåll.
Du håller kontakt med beställare kring ändringars planering och genomförande. Du samordnar och har kontroll över uppdatering av driftdokumentation och konfigurationsdatabas så att dessa speglar genomförda ändringar.
I arbetet ingår också att löpande utvärdera processens effektivitet och göra erforderliga rutinförbättringar samt föreslå processförbättringar. Du utvärderar löpande IT-stödet för ändringsprocessen och är kravställare på ändrad funktionalitet
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har god teknisk kunskap inom infrastruktur och drift och god kännedom om funktionalitet och teknik. Du är processorienterad med god ITIL-kunskap och förmåga att se helheten.
Du har erfarenhet av att leda och driva uppdrag och/eller projekt.
Du är drivande och målinriktad samtidigt som du är analytisk och strukturerad. Det är också viktigt att du är bra på att kommunicera och att dokumentera.
Anställningsform:
Heltid, tillsvidareasntällning
Tillträde:
Snarast eller enligt överenskommelse
Kontaktpersoner på detta företaget
Granander, Ann-Christin, Verksamhetschef
019-6029525
Holmberg, Eva, (facklig) SACO
019-6020335
Langell, Sixten, Områdeschef
070-5177362
Persson, Mattias, Avdelningschef
073-9527328
Berglund, Christina, (facklig) Vision
072-2492755
Magnusson, Lars-Ingvar, Avdelningschef
019-6025514
Hermansson, Per, (facklig) Kommunal
019-6021485
Forsberg, Kristine, Bitr chef
0586-66487
Einefors, Marianne, Avdelningschef
0586-66483
Nordén Persson, Karin, (facklig) Vårdförbundet
020-353500