Change Manager,  IT-avdelningen Stockholm

Change Manager, IT-avdelningen Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en Change Manager till vår IT-avdelning som är en problemlösare med bra samarbetsförmåga. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Våra system används i polisernas vardag dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.

Polisens IT-avdelning har ca 900 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens ca 32 000 medarbetare. Vi jobbar inte i program eller projekt utan varje grupp äger sina produkter från behov till leverans. Vi arbetar nära våra användare utan flera mellanhänder.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en Change Manager till enheten Drift och infrastruktur inom IT-avdelningen. Rollen erbjuder intressanta och utvecklande arbetsuppgifter och med ett stort eget driv har du stora möjligheter att påverka hur tjänsten utvecklas.
Som Change Manager ansvarar du för att kvalitetssäkra förbättringar och förändringar som ska genomföras i polisens IT-miljöer samt att minimera att kärnverksamhetens huvuduppdrag påverkas. Som Change Manager kallar du till och ansvarar för CAB (Change Advisory Board).
Change Manager ansvarar för en ständig utveckling och förbättring av interna rutiner och verktyg samt tvärfunktionella samarbeten över hela avdelningen för att maximera kundnytta och skapa synergieffekter. Som ett led i effektivisering och utveckling av interna rutiner tillkommer det även i rollen att delta och tillsammans med andra intressenter inom IT-avdelningen driva den agila transformationen framåt.
Slutligen ansvarar Change Management för rapportering och uppföljning av förändringsarbetet inom polisens IT-miljöer.


KVALIFIKATIONER
KRAV
Vi söker dig som har:
• Slutförd och godkänd gymnasieutbildning
• Minst 2 års erfarenhet av processledning inom ITIL
• Erfarenhet av arbete med processutveckling, baserat på ITIL inom medelstora och/eller
stora IT-organisationer med en komplex
IT-miljö
• Erfarenhet av statistik och dataanalys
• Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel och Powerpoint


MERITERANDE
Vi ser det som meriterande om du har:
• Erfarenhet av Jira
• Erfarenhet av agilt arbete
• Erfarenhet av projektledning och problemlösning
• God erfarenhet av att leda och hålla i möten med större grupper

PERSONLIGA EGENSKAPER
Då rollen innebär mycket samarbete bör du ha en god samarbetsförmåga och trivas med att arbeta med kunder, kollegor och ledning. Tjänsten innebär också att stötta kollegor i olika ärenden och därför ser vi att du har ett pedagogiskt förhållningsätt samt en god kommunikativ förmåga i tal och skrift.
Arbetsuppgifterna ställer stora krav på att du kan arbeta självständigt och ta eget ansvar. Du arbetar mot gemensamma mål och ser till att strukturera ditt arbete det även om målen förändras.
Den vi söker har en problemlösande analytiskförmåga samt är van vid att arbeta med komplexa uppgifter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.






ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Placeringsort: Stockholm

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, IT-avdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2020
  • Ansök senast: 30 oktober 2020

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


IT-samordnare

25 november 2024

Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024