OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som change manager möjliggör du det viktiga arbetet med framtidens infrastruktur, genom att bidra till välfungerande samarbetsplattformar och arbetsflöden. På så vis är du också med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige, varje dag!
Change Manager - Samarbetsplattformar & Arbetsflöden
Arbetsuppgifter
Syftet med arbetet som utförs i rollen Change Manager är att säkerställa att IT-produktionssättningar som utförs i vår IT-produktionsmiljö är registrerade, planerade, testade, synkroniserade och kända av verksamheten. I rollen ingår även att koordinera de resurser som behövs för att genomföra en IT-produktionssammansättning. Som en del av Samarbetsplattformar och Arbetsflöden jobbar du även med test och kvalitetssäkring.
Arbetet utförs i ett nära samarbete med Scrum Masters, arkitekter, systemtekniker, systemspecialister och testledare. Du kommer även att ha mycket kontakt ut mot olika användargrupper. Vi jobbar med ärendehantering och förvaltningsaktiviteter utifrån ett agilt arbetssätt där vi har tydliga mål på krav och kvalité i leverans.
Du kommer ingå i ett team där man främst arbetar med förvaltning av plattformarna SharePoint och K2. Arbetet utgår ifrån huvudkontoret i Borlänge - en nybyggd och aktivitetsbaserad arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Övrig information
Placeringsort för tjänsten är Borlänge.
I denna rekrytering kan webbaserade tester komma att användas som en del i urvalet. Intervjuer sker via Skype och planeras till v. 47-48
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: noreply@heroma.se i dina e-postkontakter.
Kvalifikationer
Vem är du?
Vi tror att du har en bakgrund inom systemutveckling, med vana att både jobba i grupp och självständigt. Här ingår du i ett team av andra kompetenser inom området, så vi värdesätter att du har god samarbetsförmåga. Vidare är du är kommunikativ, har god analytisk förmåga och är engagerad i att hitta lösningar och att utveckla leveransen. För att lyckas med våra leveranser är det många olika aktiviteter som ska planeras och koordineras, därför ser vi din strukturförmåga som en viktig framgångsfaktor. Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra.
Vi söker dig som har:
högskoleexamen om 180 hp (120p) med inriktning IT alternativt annan relevant utbildning som vi i kombination med arbetserfarenhet kan bedöma som jämförbar
flerårig, aktuell erfarenhet av att arbeta med test och planering av driftsättningar
erfarenhet av att planera och leda planeringsmöten i IT-produktionssättning
erfarenhet av att arbeta med change management enligt SAFe
kunskap om SharePoint On-prem
goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du har:
erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter inom statlig myndighet
förmåga att arbeta i etablerade AGILA utvecklingsmetoder (t.ex. Scrum)
certifiering inom krav och test
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
#LI-Hybrid
#LI-NA2
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089