OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett uppdrag på SAAB söker vi nu en erfaren Change Manager till deras team. Som Change Manager kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa smidiga och framgångsrika förändringar och patchningar inom verksamheten. Du kommer också att vara ansvarig för planering av återkommande årliga implementeringar, driftsättningar och förvaltning av system och infrastruktur.
Om du är en driven och engagerad Change Manager som brinner för att säkerställa smidiga förändringar och trivs i en dynamisk och utmanande arbetsmiljö så kan du vara den person vi söker!
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
I rollen som Change Manager förväntas du genomföra Change Management-aktiviteter enligt ITIL-ramverket. Du kommer därmed utveckla och implementera effektiva förändringsprocesser för att minimera avbrott och risker. I rollen förväntas du också koordinera och övervaka förändringsinitiativ för att säkerställa att de genomförs i enlighet med fastställda tidsramar och budgetar som finns, samt dokumentera och godkänna innan genomförande. Du kommer analysera risker och utarbeta lämpliga åtgärder vid eventuella incidenter som skulle kunna uppstå under förändringsprocessens gång.
Slutligen kommer du arbeta tätt med interna och externa intressenter, vilket kräver god kommunikationsförmåga och samarbetsvilja.
Din profil och kvalifikationen
- Relevant utbildning inom IT, teknik eller liknande område
- Erfarenhet av att arbeta som Change Manager eller i en liknande roll inom ITIL-ramverket
- Gedigen kunskap om Change Management-processer och bästa praxis
- Stark analytisk förmåga och förmåga att bedöma risker och konsekvenser
- Utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga för att kunna arbeta effektivt med olika intressenter
- Erfarenhet av att hantera komplexa förändringsprojekt och kunna prioritera och organisera arbete på ett effektivt sätt
- Förmåga att arbeta under tryck och hantera eventuella utmaningar som kan uppstå
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alicia Mattsson på tfn: 0734-159393 eller alicia.mattsson@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229