Change Mangement Consultant till Husqvarna

Change Mangement Consultant till Husqvarna

Arbetsbeskrivning

Detta är en unik möjlighet att bidra till ett omfattande IT-implementeringsprogram och att spela en viktig roll i kommunikationen som driver positiv förändring i organisationen. Om du är noggrann, trivs i en samarbetsinriktad miljö och har ett starkt intresse för kommunikation, vill vi gärna höra från dig!

OM TJÄNSTEN
Communication Support är en del av Change Management-teamet inom NextGen PLM-programmet och arbetar nära programmets kommunikationschef för att planera och samordna alla kommunikationsaktiviteter. Arbetet omfattar både intern kommunikation inom programmet och extern kommunikation gentemot koncernens olika affärsintressenter för varje steg av utrullningen.

I denna roll ger du administrativt stöd för att hålla en sammanhängande kommunikationsstrategi genom hela programmet. Du säkerställer samordning med GIS-kommunikation, divisionskommunikation och övriga gruppers kommunikation och hanterar övergripande planer, aktivitetskalendrar och genomförande.

Vi söker dig som arbetar strukturerat och vill bidra till effektiv och tydlig informationsspridning till olika intressenter och inom programmet. Uppdraget löper inledningsvis till 2025-06-30.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stöd vid produktion och genomförande av interna kommunikationsaktiviteter inom programmet, t.ex. månatliga nyhetsbrev, Townhalls och andra programövergripande forum för intressenter
* Stöd vid utvecklingen av kommunikationsplanen för den stegvisa utrullningen av NextGen PLM-lösningen inom de olika divisionerna
* Stöd vid skapande och underhåll av kommunikationsmaterial, inklusive presentationer, SharePoint-sida samt utformning av nyheter, nyhetsbrev, artiklar och annat innehåll enligt kommunikationsplanen


VI SÖKER DIG SOM
- Har 1-3 års erfarenhet av administrativa stödjande roller, gärna inom kommunikation
- Hr stark administrativ kompetens
- Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet(Word, Excel, PowerPoint), Adobe Creative Suite, Sharepoint
- Har mycket goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt med fokus på noggrannhet och detaljprecision, då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Utbildning inom kommunikation
- Erfarenhet av it-implementering eller digitala transformationsprojekt
- Grundläggande kunskaper om IT-system och terminologier
- Allmän erfarenhet av innehållsproduktion samt fotografering, filmning och redigering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Mycket strukturerad och förmåga att hantera flera uppgifter och deadlines samtidigt
- Stark tidsplaneringsförmåga och känsla för detaljer
- En lagspelare med en "can do"-attityd
- Proaktiv problemlösningsförmåga och positiv inställning

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2024
  • Ansök senast: 7 december 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb