Arbetsbeskrivning
Detta är en unik möjlighet att bidra till ett omfattande IT-implementeringsprogram och att spela en viktig roll i kommunikationen som driver positiv förändring i organisationen. Om du är noggrann, trivs i en samarbetsinriktad miljö och har ett starkt intresse för kommunikation, vill vi gärna höra från dig!
OM TJÄNSTEN
Communication Support är en del av Change Management-teamet inom NextGen PLM-programmet och arbetar nära programmets kommunikationschef för att planera och samordna alla kommunikationsaktiviteter. Arbetet omfattar både intern kommunikation inom programmet och extern kommunikation gentemot koncernens olika affärsintressenter för varje steg av utrullningen.
I denna roll ger du administrativt stöd för att hålla en sammanhängande kommunikationsstrategi genom hela programmet. Du säkerställer samordning med GIS-kommunikation, divisionskommunikation och övriga gruppers kommunikation och hanterar övergripande planer, aktivitetskalendrar och genomförande.
Vi söker dig som arbetar strukturerat och vill bidra till effektiv och tydlig informationsspridning till olika intressenter och inom programmet. Uppdraget löper inledningsvis till 2025-06-30.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Stöd vid produktion och genomförande av interna kommunikationsaktiviteter inom programmet, t.ex. månatliga nyhetsbrev, Townhalls och andra programövergripande forum för intressenter
* Stöd vid utvecklingen av kommunikationsplanen för den stegvisa utrullningen av NextGen PLM-lösningen inom de olika divisionerna
* Stöd vid skapande och underhåll av kommunikationsmaterial, inklusive presentationer, SharePoint-sida samt utformning av nyheter, nyhetsbrev, artiklar och annat innehåll enligt kommunikationsplanen
VI SÖKER DIG SOM
- Har 1-3 års erfarenhet av administrativa stödjande roller, gärna inom kommunikation
- Hr stark administrativ kompetens
- Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet(Word, Excel, PowerPoint), Adobe Creative Suite, Sharepoint
- Har mycket goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt med fokus på noggrannhet och detaljprecision, då det används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har
- Utbildning inom kommunikation
- Erfarenhet av it-implementering eller digitala transformationsprojekt
- Grundläggande kunskaper om IT-system och terminologier
- Allmän erfarenhet av innehållsproduktion samt fotografering, filmning och redigering
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Mycket strukturerad och förmåga att hantera flera uppgifter och deadlines samtidigt
- Stark tidsplaneringsförmåga och känsla för detaljer
- En lagspelare med en "can do"-attityd
- Proaktiv problemlösningsförmåga och positiv inställning
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231