Channel Account Manager

Arbetsbeskrivning

Compodium är ett snabbväxande SaaS-bolag – med missionen att erbjuda säker digital kommunikation till kunder som ställer höga krav på ansvarsfull och säker kommunikation. Compodiums lösningar heter Vidicue – en SaaS-lösning som är en heltäckande plattform för videomöten online för användare inom både offentlig- och privat sektor, samt TDialog – en SaaS-lösning för säker digital kommunikation.

Compodium växer – efterfrågan på deras lösningar är mycket stor, inte minst i och med de utmanande tider vi nu befinner oss i – där säker kommunikation digitalt står högt på agendan för både företag och organisationer.

Compodium vill nu stärka sin säljorganisation med en skicklig Channel Account Manager – som med driv och engagemang fortsätter utveckla bolagets partnerförsäljning. Det här uppdraget skall tillsättas snarast och det därmed är en fördel om du har möjlighet att tillträda relativt omgående alternativt till en början gå in som interimskonsult och därefter vidare in i anställning.

I rollen som Channel Account Manager kommer du ansvara för att bygga Compodiums kanalstrategi för Sverige – och på sikt även Norden samt Europa, genom att bygga relationer och driva försäljningen av Vidicue och TDialog via partnerledet. Befattningen rapporterar till Chief Revenue Officer, i UK – och det är möjligt att utgå varifrån som helst i Sverige.

I punktform innebär rollen att:

Både bygga upp nya och vidareutveckla befintliga relationer med partners Driva försäljning och kännedom om Vidicue och TDialog genom partners tillsammans med övriga teamet på säljavdelningen inom Compodium,Utveckla och sammanställa affärsplaner samt marknadskampanjer för att säkra framgång hos partners.Jobba nära Compodiums partners och stötta i affärer/försäljning genom att tillsammans bearbeta beslutsfattare på executive-nivå hos kund.Agera trusted advisor hos dina partners – du skapar mervärde för dina kunder genom att bidra till ökad lönsamhet i deras verksamhet.Du samlar in kunskap om marknaden och dina kunder – kunskap som du delar med dig av till både utveckling och försäljning inom Compodium och därmed bidrar aktivt till Compodiums fortsatta utveckling.

Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av en roll inom Channel Management – där du med fördel har erfarenhet av SaaS/PaaS-lösningar, men det viktigaste är att du har gedigen erfarenhet att driva försäljning i relevanta partnerkanaler. Du är troligtvis akademiker, med inriktning inom ekonomi/business. Du har erfarenhet av att sätta och verkställa kanalstrategier och talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Du är professionell och strukturerad, van att bygga prognoser och utarbeta planer – de vanligaste Office-programmen använder du dagligen. Om du har arbetat med partners som Telia, Atea, TietoEvry och Inera är det meriterande. Som person har du starkt affärsdriv – du har en naturlig pondus, bygger förtroende och tillit hos dina kunder/partners och har förmåga att bygga givande relationer med olika intressenter. Du är en person som får attention både med hjälp av din kunskap och trovärdighet samt din vinnande utstrålning – du blir en naturlig trusted partner till dina kunder/partners. Du kommer till din rätt i miljöer där ditt entreprenöriella och prestigelösa sätt utgör framgångsfaktorer och du beskrivs som orädd, möjlighetsorienterad och affärsorienterad ut i fingerspetsarna. 

Du erbjuds en mycket viktig roll som Channel Account Manager i ett bolag som befinner sig i stark tillväxt och står inför en kommande börsnotering. Tempot är högt, Compodium kokar av driv och engagemang – partnerförsäljningen har stor potential, men kräver attention från en person med entreprenöriellt mindset, ett starkt affärsmannaskap och en oslagbar can-do-attityd.

Marknaden för säker, digital kommunikation är mycket stor – möjligheterna är många och du kommer i rollen som Channel Account Manager bidra både till en säkrare digital värld men även en mer resefri och därmed mer hållbar framtid. Då tillväxttakten inom Compodium är mycket hög, skall den här befattningen tillsättas snarast möjligt – därmed är ett interimsupplägg även en möjlighet.

Är du den vi söker? Sänd in dina ansökningshandlingar nedan, urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Made for Sales, Göran Fryklund på nedan nummer.

Compodium grundades 1997 med missionen att leverera tillförlitliga, digitala samarbetslösningar för organisationer, företag och myndigheter. En av dem är bolagets flaggskeppsprodukt Vidicue – en säker, krypterad och autentiserad videokonferensplattform. Företaget har sitt huvudkontor i Luleå samt kontor i Stockholm och Göteborg. Vidare har bolaget internationell verksamhet i Storbritannien, USA, och Nederländerna. Bolaget har växt från 10 till 35 anställda på bara ett år – en tillväxttakt som bolaget hat ambition att fortsätta med.  

Compodium levererar tillförlitliga och säkra premiumlösningar för enhetlig kommunikation, som hjälper företag och myndigheter samarbeta mer effektivt och uppnå högre produktivitet. Med en förstklassig kundtjänst och mer än tjugo års erfarenhet, hjälper Compodium sina kunder, bland annat några av de största organisationerna inom hälso -och sjukvård, teknologi, offentlig sektor och finansiella tjänster, att skapa möteskulturer som tar hänsyn till både människor och miljö. Compodium erbjuder dygnet-runt support, via flera globala supportcentra med tekniskt stöd på nio språk.

Läs mer på www.compodium.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Sophie Adamsson
0737795249
Ida Ekendahl
0737795249
Ida Ekendahl

Fredrik Alfthan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Made for Sales AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 20 september 2021
  • Ansök senast: 20 oktober 2021

Besöksadress

St Eriksgatan 63
None

Postadress

Grev Turegatan
Stockholm, 11438

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024