OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker nu efter en innovativ och driven Channel Manager för uppdrag till E.ON i Malmö. Uppdraget är med start i början av juni och förväntas pågå i ett år med chans till förlängning. Du blir anställd som konsult hos oss på Poolia och arbetar i uppdraget hos E.ON. Låter detta som något för dig? Sök redan idag! Urval och intervjuer hålls löpande.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Channel Manager kommer du att driva försäljningen via E.ONs partners där coachande dialoger, kravställning, resultatuppföljning och analys på daglig basis leder till resultat. I syfte att driva lönsamhet och tillväxt i linje med E.ONs affärsmål, med kunden i fokus blir ditt uppdrag att driva försäljningskanalen Telemarketing/Fieldmarketing och utveckling av strategiska samt taktiska initiativ.
I denna operativa roll är du starkt integrerad i E.ONs affärer och i den löpande verksamheten.
Som Channel Manager har du bl.a. ansvar för:
- Att proaktivt driva försäljningen i E.ONS Fieldmarketing kanal, med stort fokus på kundnöjdhet
- Att arbeta med resultatuppföljning och analys på daglig basis för att i samverkan med interna och externa stakeholders skapa insikter som förbättrar kundupplevelsen och bidrar till E.ONs tillväxt
- Att genom coachande dialoger och kravställning tillsammans med säljpartners utveckla den gemensamma affären
- Att skapa en strukturerad plan för att nå de högt ställda målen inom områdena tillväxt, kundnöjdhet och kostnad
- Utveckling av strategiska och taktiska initiativ i syfte att driva lönsamhet och tillväxt
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är innovativ, driven och trivs med helhetsansvar. Du bör ha ett strukturerat och självständigt arbetssätt och arbetar alltid målmedvetet. Vi värdesätter social kompetens och god kommunikativ förmåga då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt.
Du har arbetat i en roll där din nyckelkompetens är försäljning och ledarskap eller annan typ av roll där goda kundupplevelser stått i fokus. Du är analytisk med kommunikativ förmåga och ser det som en självklarhet att kunna förmedla något komplext på ett enkelt sätt vidare ut i verksamheten. Som person är du strategisk, affärsmässig och resultatorienterad. Du har en förmåga att skapa, bibehålla och utveckla relationer både internt och externt. Du kommer att vara ute hos våra partners majoriteten av dina arbetsdagar och därmed resa mycket i tjänsten. Placering av tjänsten är i Malmö.
För oss är det viktigt att dina personliga egenskaper stämmer överens med E.ONs värderingar och att du känner dig som en naturlig del av deras verksamhet: ”Vi sätter kunden i centrum, vi samarbetar, vi är innovativa och arbetar med ständiga förbättringar, vi når framgång tillsammans och vi agerar ansvarsfullt med ett öppet sinne.”
Varmt välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336