OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Channel Marketing Lead
Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport och Multi Logistik.
Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.
Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.
Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.
Vi söker nu för Samsung Electronic Nordic AB:s räkning en Channel Marketing Lead , uppdraget är ett vikariat under perioden februari 2021 - mars 2022.
Placeringen är på Samsungs nordiska huvudkontor i Kista Science City.
Channel Marketing Lead (cover parental leave 2021)
Everything we do at Samsung is driven by an unyielding passion for excellence—and an unfaltering commitment to develop the best products and services on the market. In today’s fast-paced global economy, change is constant and innovation is critical to a company’s survival. As we have done for 70 years, we set our sights on the future, anticipating market needs and demands so we can steer our company toward long-term success. As a Technical Product assistant, you will have an integral part in ensuring we stay on top of the market and continue to enrich and simplify the consumers’ lives.
Samsung is looking for a Channel Marketing Lead to cover for a parental leave during 2021.
You will be responsible for:
- creating marketing business planning with key partners in partnership with Key Account Managers for selected customers (resellers).
- optimizing Samsung brand presence with reseller; ATL, BTL, CRM, homepage and in-store with dedicated customers for our products within IM Division; Smartphone & Connected Devices.
- be responsible for marketing business planning with key operators and customers: yearly, quarterly channel and monthly activation planning with customer and sales.
- be responsible for understanding the business strategy for the given customers and operators as well as key consumer and shopper strategies.
- together with sales set the omni-channel strategy and secure best presence and mix of activations for given product groups and customers. Ownerships of Samsung branded presence online and in-store in given reseller.
- planning of fixed installations, as well as secure share of voice for branded retail, as well as ROI.
The Channel Marketing Lead will be responsible for channel marketing and sales driven activations as well as for bringing concepts to the major sales channels. This includes responsibility for ensuring sell-through activations in the channels/stores where Samsung products are represented and sold.
Co-hosted events are other areas where the CML will be responsible for planning and execution.
Qualifications and Experience:
- University degree within marketing and communication.
- Fluent in Swedish & English, both verbally and written.
- Minimum 3 years’ of experience within Customer/Channel Marketing roles measured on sell-out growth
- Media and customer campaign planning experience
- Customer joint sell-out 360 planning, execution & review
- Customer channel integration & sales maximization
- ROI understanding
- Experience from local media landscape
- Samsung core consumer insights and ability to use MI for sell-out planning
- Understanding of local consumer journey Traffic generation/conversion driven marketing experience
- Branded Retail development experience
Samsung is a highly dynamic company in a fast moving industry, so there are many opportunities to grow and develop! In order to enjoy working with us you must be a doer and a person who appreciate tempo, change and take own initiatives.
You need to be open to new ideas and new ways of thinking. No day is like the other here at Samsung, and we want you to be curious, to see the opportunity in fast and sometimes unexpected changes.
Samsung Nordics is a multicultural company with people from all over the world. This is one of our greatest strengths since it makes us a team with very varied knowledge and experiences. But despite our differences, we all have one thing in common – and that is our pursuit for innovation. We work to address some of the issues that society faces in the Nordics, and we believe that our innovative technology can be a force of good helping us with this.
Vad kan vi på Bemanningsstyrkan erbjuda?
Bemanningsstyrkan kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos uppdragsgivaren. När det inte är Coronatider så är din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig med frågor och funderingar.
Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal. Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.
Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.
Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
/ Therese Barvell Rappel
Konsultchef Bemanningsstyrkan