Channel marketing lead (B2B) till Samsung!

Channel marketing lead (B2B) till Samsung!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Channel Marketing Lead (B2B) till Samsung Nordics för en tidsbegränsad tjänst mellan oktober 2024 och januari 2026.

OM TJÄNSTEN
Channel Marketing Lead (B2B) sitter i IT-divisionen men samarbetar med kollegor i andra divisioner. Visionen är att leverera marknadsaktiviteter, planer och uppföljning i världsklass tillsammans med externa parter som hjälper Samsung att positionera sig som det främsta varumärket inom B2B-segmentet, för att stödja försäljningen både idag och i framtiden. I det dagliga arbetet ingår att bygga marknadsplaner med våra B2B-kunder, etablera samarbeten med externa partners och genomföra kampanjer.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Implementera och driva marknadsföringsplanen tillsammans med säljteam och produktchefer för att maximera effekten av B2B-produkter
* Sätta upp och leverera digitalt engagemang, kampanjer och närvaro tillsammans med externa partners och kanaler
* Leverera en förstklassig digital upplevelse på partnersajter – maximera Samsungs synlighet
* Hantera utveckling och kommunikation av B2B-produktverktyg
* Ansvara för att sätta mål och KPI, utföra och följa upp aktiviteter som genomförts
* Briefa och projektleda kreativa, medie- och action marketing-byråer inom Samsungs nätverk och följa upp aktiviteter och investeringar regelbundet


VI SÖKER DIG SOM


* Har en universitetsutbildning inom marknadsföring och kommunikation
* Har minst 3 års erfarenhet inom kund-/kanalmarknadsföringsroller mätt på sell-out-tillväxt
* Har erfarenhet från konsumentelektronikbranschen
* Har erfarenhet av att arbeta med återförsäljare


Vi ser även att du:
- Är flytande i svenska och engelska
- Har meritförteckning av att sätta planer baserade på övergripande marknadsstrategi och genomföra planerna på framgångsrika sätt
- Har erfarenhet av och förståelse för att utveckla integrerade digitala marknadsföringsplaner och aktiviteter
- Har meritförteckning av att identifiera och tillämpa konsumentinsikter framgångsrikt
- Har erfarenhet av kundkanalintegration och försäljningsmaximering (omnichannel-perspektiv, webbplatser, ATL, aktivering)
- Har erfarenhet av att arbeta med kunder eller externa partners (handelsmarknadsföring eller kanal-/kundmarknadsföringsroller)
- Har erfarenhet av att arbeta med kampanjanalys
- Har stark affärsmässig förmåga och erfarenhet av att arbeta nära säljteam för att växa marknadspositionen och driva försäljning

För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- Kommunikativ och nätverkar effektivt, är öppen för nya idéer och erfarenheter samt planerar i förväg och arbetar på ett systematiskt och organiserat sätt.
- Självsäker och skicklig i marknadsföringsprojektledning eller ledning.
- Kreativ problemlösare med en naturlig drivkraft att se lösningar istället för problem, som kommer att leva efter vårt varumärkes ethos "Do what you can’t".
- Ambitiös men ödmjuk marknadsförare som trivs i en snabb och mycket föränderlig miljö utan att förlora motivation eller fokus på slutmålet.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2024
  • Ansök senast: 28 juli 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

22 december 2024