OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Channel Marketing Lead (B2B) till Samsung Nordics för en tidsbegränsad tjänst mellan oktober 2024 och januari 2026.
OM TJÄNSTEN
Channel Marketing Lead (B2B) sitter i IT-divisionen men samarbetar med kollegor i andra divisioner. Visionen är att leverera marknadsaktiviteter, planer och uppföljning i världsklass tillsammans med externa parter som hjälper Samsung att positionera sig som det främsta varumärket inom B2B-segmentet, för att stödja försäljningen både idag och i framtiden. I det dagliga arbetet ingår att bygga marknadsplaner med våra B2B-kunder, etablera samarbeten med externa partners och genomföra kampanjer.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Implementera och driva marknadsföringsplanen tillsammans med säljteam och produktchefer för att maximera effekten av B2B-produkter
* Sätta upp och leverera digitalt engagemang, kampanjer och närvaro tillsammans med externa partners och kanaler
* Leverera en förstklassig digital upplevelse på partnersajter – maximera Samsungs synlighet
* Hantera utveckling och kommunikation av B2B-produktverktyg
* Ansvara för att sätta mål och KPI, utföra och följa upp aktiviteter som genomförts
* Briefa och projektleda kreativa, medie- och action marketing-byråer inom Samsungs nätverk och följa upp aktiviteter och investeringar regelbundet
VI SÖKER DIG SOM
* Har en universitetsutbildning inom marknadsföring och kommunikation
* Har minst 3 års erfarenhet inom kund-/kanalmarknadsföringsroller mätt på sell-out-tillväxt
* Har erfarenhet från konsumentelektronikbranschen
* Har erfarenhet av att arbeta med återförsäljare
Vi ser även att du:
- Är flytande i svenska och engelska
- Har meritförteckning av att sätta planer baserade på övergripande marknadsstrategi och genomföra planerna på framgångsrika sätt
- Har erfarenhet av och förståelse för att utveckla integrerade digitala marknadsföringsplaner och aktiviteter
- Har meritförteckning av att identifiera och tillämpa konsumentinsikter framgångsrikt
- Har erfarenhet av kundkanalintegration och försäljningsmaximering (omnichannel-perspektiv, webbplatser, ATL, aktivering)
- Har erfarenhet av att arbeta med kunder eller externa partners (handelsmarknadsföring eller kanal-/kundmarknadsföringsroller)
- Har erfarenhet av att arbeta med kampanjanalys
- Har stark affärsmässig förmåga och erfarenhet av att arbeta nära säljteam för att växa marknadspositionen och driva försäljning
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- Kommunikativ och nätverkar effektivt, är öppen för nya idéer och erfarenheter samt planerar i förväg och arbetar på ett systematiskt och organiserat sätt.
- Självsäker och skicklig i marknadsföringsprojektledning eller ledning.
- Kreativ problemlösare med en naturlig drivkraft att se lösningar istället för problem, som kommer att leva efter vårt varumärkes ethos "Do what you can’t".
- Ambitiös men ödmjuk marknadsförare som trivs i en snabb och mycket föränderlig miljö utan att förlora motivation eller fokus på slutmålet.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231