OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo att driva nästa generations marknadsföring på Samsung? Som Channel Marketing Lead får du leda innovativa kampanjer, stärka deras varumärkesnärvaro och forma framtidens shoppingupplevelser. Ta chansen att göra skillnad idag!
OM TJÄNSTEN
Som Channel Marketing Lead ansvarar du för kanalmarknadsföring och försäljningsdriven aktivering samt för att föra nya koncept till större försäljningskanaler. Detta inkluderar ansvar för att säkerställa försäljningsaktivering i de kanaler och butiker där Samsungs produkter representeras och säljs. Du kommer även att planera och genomföra medarrangerade evenemang. Som Channel Marketing Lead kommer du att spela en central roll i att säkerställa att Samsung fortsätter att ligga i framkant och förbättrar samt förenklar konsumenternas liv.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Skapa marknadsföringsplaner tillsammans med nyckelpartners i samarbete med Key Account Managers för utvalda kunder (återförsäljare och slutkunder)
* Optimera Samsungs varumärkesnärvaro hos återförsäljare genom ATL, BTL, CRM, hemsida och i butik för produkter inom MX-divisionen (Smartphones & Connected Devices)
* Ansvara för marknadsplanering med nyckeloperatörer och kunder: årlig, kvartalsvis och månatlig aktiveringsplanering tillsammans med kunder och försäljningsteamet
* Förstå affärsstrategin för tilldelade kunder och operatörer samt nyckelstrategier för konsument- och köpbeteende
* I samarbete med försäljning sätta omnikanalstrategier och säkerställa bästa närvaro och aktivering för specifika produktgrupper och kunder. Äga Samsungs varumärkesnärvaro online och i butik hos utvalda återförsäljare
* Planera fasta installationer och säkerställa varumärkets synlighet i butik samt uppnå bästa möjliga avkastning (ROI)
* Arbeta med MX-teamet för att organisera och genomföra nödvändiga åtgärder för att nå både befintliga och nya kunder
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial examen inom marknadsföring & kommunikation
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då båda språken används i ditt dagliga arbete
- Har minst 3 års av kund-/kanalmarknadsföring med mätbara resultat inom försäljningstillväxt
- Har erfarenhet av medie- och kundkampanjplanering
- Har erfarenhet av 360-graders kundplanering, utförande och utvärdering
- Har förståelse för ROI och kanalintegration samt erfarenhet av att maximera försäljning
- Har god kunskap om den lokala mediemarknaden och konsumentresan
Det är meriterande om du har
- B2C-erfarenhet
Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbföränderlig bransch, vilket innebär att det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas hos oss bör du vara en handlingskraftig person som uppskattar tempo, förändring och som tar egna initiativ. Du behöver vara öppen för nya idéer och arbetssätt. Ingen dag är den andra lik på Samsung, och vi vill att du ska vara nyfiken och se möjligheterna i snabba och ibland oväntade förändringar.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231