OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.
Arbetsuppgifter
Om jobbet:
Channel Marketing Lead kommer att vara ansvarig för kanalmarknadsföring och försäljningsdrivna aktiveringar samt för att ta fram koncept till de största försäljningskanalerna. Du kommer ha en central roll i att säkerställa att vi behåller vår marknadsledande position på Samsung och fortsätter att berika och förenkla konsumenternas liv.
Arbetsuppgifter:
• Att skapa marknadsföringsplanering i samarbete med Key Account Managers för utvalda kunder (återförsäljare och kunder).
• Optimera varumärkesnärvaro hos återförsäljare
• Ansvara för marknadsföringsplanering med nyckeloperatörer och kunder: årlig, kvartalsvis kanal- och månatlig aktiveringsplanering med kund och försäljning.
• Förstå affärsstrategin för givna kunder och operatörer samt centrala konsument- och shopper-strategier.
• Tillsammans med försäljning sätta omni-kanalstrategin och säkerställa bästa närvaro och mix av aktivering för givna produktgrupper och kunder.
• Planera fasta installationer och säkerställa andel röst för varumärkesbutiker samt ROI.
• Arbeta med MX-team och organisera samt genomföra det arbete som behövs för att nå befintliga och nya kunder.
Din profil
För att trivas i rollen som Channel Marketing Lead, söker vi dig med:
• Universitetsexamen inom marknadsföring och kommunikation.
• Flytande i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
• Minst 3 års erfarenhet av roller inom kund-/kanalmarknadsföring med mätbar försäljningsökning.
• Erfarenhet av medie- och kundkampanjplanering.
• Integration av kundkanaler och maximering av försäljning.
• Förståelse för ROI.
• Erfarenhet av varumärkesbutiksutveckling.
Meriterande:
• B2C-erfarenhet är meriterande.
Samsung är ett mycket dynamiskt företag i en snabbföränderlig bransch, så det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas med att arbeta hos oss behöver du vara en doer och en person som uppskattar tempo, förändring och tar egna initiativ. Du behöver vara öppen för nya idéer och nya sätt att tänka. Ingen dag är den andra lik här på Samsung, och vi vill att du ska vara nyfiken och se möjligheterna i snabba och ibland oväntade förändringar.
Samsung Nordics är ett mångkulturellt företag med människor från hela världen. Detta är en av våra största styrkor, då det gör oss till ett team med mycket varierad kunskap och erfarenheter. Men trots våra olikheter har vi alla en sak gemensamt – och det är vår strävan efter innovation. Vi arbetar för att ta itu med några av de problem som samhället i Norden står inför, och vi tror att vår innovativa teknik kan vara en positiv kraft som hjälper oss med detta.
Välkommen med din ansökan redan idag!