OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter en Channel Marketing Lead till vår kund Samsung. Detta är ett konsultuppdrag med start i början av oktober till oktober 2023 med mycket goda chanser till förlängning (det finns ett permanent behov av rollen). En mycket spännande tjänst där du får ta stort ansvar i att se till att Samsungs produkter är top of mind hos slutkonsumenten!
Om Företaget:
Samsung är ett av världens största IT-företag inom konsumentelektronik, en digital ledare med verksamhet i många branscher och länder. Allt de gör drivs av en passion för excellens och engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringar konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Under de senaste 70 åren har Samsung siktat på framtiden och förutsett marknadsbehov och krav på att styra företaget mot långsiktig framgång.
Arbetsbeskrivning:
Channel Marketing Lead CE sitter i marknadsavdelningen för TV, men arbetar dagligen med kollegor hos alla konsumentelektronikprodukter. Visionen är att leverera best-in-class marknadsaktiviteter och planer tillsammans med externa agenturer som hjälper Samsung att positionera sig som det starkaste varumärket inom segmentet livsstil, för att stötta försäljning idag och i framtiden. En arbetsdag kommer att innehålla alltifrån att bygga nya kontakter i nya kanaler, sätta upp samarbeten med externa partners och såklart att leverera kampanjer. Om du drivs av att leverera kampanjer i världsklass och arbeta nära sälj så är det här helt rätt roll och företag för dig.
Du är en nyckelspelare i att driva korsmarknadsföring och med att visa fördelarna med Samsungs kombinerade produkter till konsumenter. Ditt allra viktigaste ansvar är att ta Samsungs marknadsstrategi och omvandla det till möjligheter och aktiviteter hos både nya kanaler och kunder, samt befintliga återförsäljare.
"Digital" är ditt mellannamn och du stormtrivs med att omvandla strategi till handling. Med dig i spetsen kommer alla produkter inom Samsungs CE omfång bli sedda av slutkonsumenten genom engagemanget du skapar med Samsungs återförsäljare och nya kanaler.
Kvalifikationer och Erfarenhet:
• Ansvarig för utvecklingen av den årliga digitala marknadsplanen för cross- och livsstilskampanjer i befintliga kanaler.
• Ansvara för utvecklingen av en verktygslåda för kommunikation för både cross- och hero-produktengagemang
• Implementera och driva marknadsplanen tillsammans med säljteam och produktchefer
• Starta upp och leverera digitalt engagemang, kampanjer och närvaro tillsammans med partners och kanaler, befintliga som nya
• Leverera den bästa digitala upplevelsen på partnersidor - maximera Samsungs synlighet
• Ansvara för att fastställa mål och KPI:er, genomförande och uppföljning av genomförda aktiviteter
• Analysera kampanjresultat och anpassa kampanjerna så de kan växa vidare med våra externa partners
• Stöd säljteam för att hitta nya kanaler för att driva Samsungs produktförsäljning och synlighet
• Briefing och projektledning av externa byråer inom Samsungs nätverk och uppföljning av aktiviteter och investeringar regelbundet
• Genomföra en djupgående marknadsanalys och utveckla förslag till lösningar, samt leda implementeringen av föreslagna lösningar
Din bakgrund:
• Minst 3 års relevant erfarenhet av marknadsföring som Trade Marketing eller marknadsföringskoordinator
• Bevisat resultat av att genomföra marknadsplaner genom kampanjer på ett framgångsrikt sätt
• Erfarenhet av och förståelse för att utveckla planer och aktiviteter för digital marknadsföring
• Bevisad erfarenhet av att identifiera och tillämpa konsumentinsikter framgångsrikt
• Gedigen erfarenhet av kundkanalintegration och försäljningsmaximering (omni-channel-perspektiv; i butik, webbplatser, ATL, aktiveringar)
• Erfarenhet av att arbeta med återförsäljare eller externa partners (Trade Marketing eller kanal-/kundmarknadsföringsroller)
• Erfarenhet av att arbeta med kampanjanalys
• Stark affärsmannaskap och erfarenhet av nära samarbete med säljteam för att öka marknadspositionen och driva försäljningen
• Kreativ problemlösare med en naturlig drivkraft för att se lösningar istället för problem, leva efter vårt varumärke "Do what you can´t"
• En djärv och ambitiös men ödmjuk marknadsförare som trivs i en snabb, mycket föränderlig miljö utan att tappa motivationen eller fokusera på slutmålet
Kontaktpersoner på detta företaget
Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37