OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi ska i slutet av Oktober öppna ICA Supermarket Charlottenberg i Charlottenbergs handelsområde. En riktigt härlig utmaning att bita i då konkurrensen är stenhård och kunderna har väldigt olika behov. För att sticka ut på en väl etablerad marknad behöver våra 2257 kvm säljyta fyllas med ett kundanpassat sortiment, fantastisk prisupplevelse och ett engagerat team som levererar kundbemötande i världsklass!
Jag är otroligt glad över att få förtroendet att driva denna butik, men vi kan inte göra detta ensamma utan behöver få in fler hungriga personer som är sugna på att göra detta tillsammans med oss!
Vill du ingå i vår ledningsgrupp tillsammans med mig & min sambo Linnéa och är redo att ge allt för att sätta vår roll på marknaden och ge Charlottenberg framtidstro så är du varmt välkommen med din ansökan.
Hoppas vi hörs! / Victor & Linnea
Färskvaruchef
Som färskvaruchef ansvarar du för butikens färskvaruavdelningar (delikatess, frukt & grönt, chark, kött, fisk, ost, kallskänk och bake off. I rollen ingår att leda och UTVECKLA avdelningen såväl strategiskt som operativt. Våga gör fel och lära sig på resans gång är A&O. Du har resultatansvar för alla dessa avdelningar och ansvarar samtidigt för att hela butiken erbjuder ett så spännande & träffsäkert sortiment som möjligt till alla våra kunder inom färskvaror. Då ambitionen är att vara den mest träffsäkra färskvarubutiken för våra kunder, så blir du en nyckelperson för butikens utveckling. Du har ett stort ansvar för att kunderna upplever en välkomnande och inspirerande atmosfär i butiken och för att butiken ständigt ska ligga i framkant inom färskvaror. Du ingår i butikens ledningsgrupp och kommer att arbeta direkt underställd handlaren. Som en del av ledningsgruppen är du med och påverkar butikens nuläge och framtid. Säljledare kommer att rekryteras till manuellt kött också.
Exempel på ansvarsområden
Leda, utveckla och inspirera personalen inom avdelningarna
Ansvar för avdelningarnas försäljning och tydliggöra den för dina medarbetare
Ansvar så att avdelningarna har rätt säljuttryck för alla olika tillfällen.
Optimering av avdelningens drift med ansvar för att rutiner följs och utvecklas på ett bra sätt. Skapa rutiner som aldrig behöver vara personberoende.
Budgetarbete och uppföljning av nyckeltal
Bemanning och rekrytering inom avdelningen
Huvudansvarig för butikens egenkontrollsprogram
Kvalifikationer
Mångårig erfarenhet från ledande befattning i dagligvaruhandeln
Gedigen erfarenhet, kunskap och utbildning inom segmentet Färskvaror
Kunskap i butiksekonomi
Företagsledarutbildning eller liknande
Grundläggande kunskaper i LEAN är meriterande
Serviceutbildning är meriterande
Kunskaper inom orderhanteringssystemet AoB/ MinButik är meriterande
Kunskaper inom affärssystemet StoreOffice/ MinButik är meriterande
Personliga egenskaper
Du är en person som drivs av att inspirera och engagera medarbetarna samt att kunna skapa ett positivt arbetsklimat. Du ska ha ett stort kunnande kring färskvaror samt ha ett utpräglat matintresse med förmåga att förmedla detta till såväl dina medarbetare som kunden. Du har social kompetens och är lyhörd för kundernas behov samt trivs med att vara synlig och aktiv bland såväl medarbetare som kunder. Du är en entusiastisk person med stark inre motor som tycker om att ha många bollar i luften. Du är duktig på att strukturera, prioritera, delegera och analysera. Självklart är du fokuserad på kund och försäljning och drivs av att skapa god lönsamhet. Som huvudansvarig för butikens egenkontrollsprogram är du mycket noggrann och medveten om vikten av bra rutiner. Du är lösningsorienterad, flexibel och villig att prova nya arbetssätt.