OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi ska i slutet av Oktober öppna ICA Supermarket Charlottenberg i Charlottenbergs handelsområde. En riktigt härlig utmaning att bita i då konkurrensen är stenhård och kunderna har väldigt olika behov. För att sticka ut på en väl etablerad marknad behöver våra 2257 kvm säljyta fyllas med ett kundanpassat sortiment, fantastisk prisupplevelse och ett engagerat team som levererar kundbemötande i världsklass!
Jag är otroligt glad över att få förtroendet att driva denna butik, men vi kan inte göra detta ensamma utan behöver få in fler hungriga personer som är sugna på att göra detta tillsammans med oss!
Vill du ingå i vår ledningsgrupp tillsammans med mig & min sambo Linnéa och är redo att ge allt för att sätta vår roll på marknaden och ge Charlottenberg framtidstro så är du varmt välkommen med din ansökan.
Hoppas vi hörs! / Victor & Linnea
Försäljningschef kolonial
Som kolonialchef ansvarar du för att säkerställa driften inom kolonial, nonfood, drycker, hälsa & skönhet, fryst och mejeri. I rollen ingår att leda och utveckla avdelningen såväl strategiskt som operativt. Du har resultatansvar för alla avdelningar och ansvarar samtidigt för att hela butiken erbjuder ett så träffsäkert sortiment som möjligt för våra kunder. Du har ett stort ansvar för att kunderna upplever en välkomnande atmosfär i butiken och för att butiken ständigt ska ligga i framkant vad gäller sortimentet, ordning & reda, prisupplevelse samt följer LBD (Ledande butiksdrift) En viktig del för dig blir att jobba med rätt kommunikation på gavlar, att skapa en enhetlig struktur i butiken samt se till att butiken håller högsta kvalitet varje dag. Du ingår i butikens ledningsgrupp och kommer att arbeta underställd Handlaren. Som en del av ledningsgruppen är du med och påverkar butikens nuläge och framtid.
Exempel på ansvarsområden
Ansvar för avdelningarnas försäljning och tydliggöra den för dina medarbetare
Ansvar för kommunikation på gavlar och prisupplevelsen i avdelningen
Optimering av avdelningens drift med ansvar för att rutiner följs och utvecklas på ett bra sätt
Leda, utveckla och inspirera personalen inom avdelningen
LBD ansvarig och pådrivare så att butiken alltid jobbar med förbättringar
Budgetarbete och uppföljning av nyckeltal
Bemanning och rekrytering inom avdelningen
Kvalifikationer
Mångårig erfarenhet från ledande befattning i dagligvaruhandeln
Bred erfarenhet från butikens olika avdelningar
Företagsledarutbildning eller liknande
Kunskap i butiksekonomi
Kunskaper i LEAN (LBD) är mycket meriterande
Kunskaper inom orderhanteringssystemet AoB/ MinButik är meriterande
Kunskaper inom affärssystemet StoreOffice/ MinButik är meriterande
Personliga egenskaper
Du är en driftig person med förmåga att genomföra aktiviteter som skapar en effektiv butiksdrift. Du är en person som drivs av försäljning och av att skapa god lönsamhet. Genom ett coachande förhållningsätt och genom din närvaro på ”golvet” motiverar du dina medarbetare att vilja utveckla verksamheten mot uppsatta mål. Du drivs av att hålla butiken fräsch varje dag med välfyllda gavlar, säljtryck och en tydlig kommunikation. Du har social kompetens och är lyhörd för kundernas behov. Du trivs med att vara synlig och aktiv bland såväl medarbetare som kunder och bidrar på så sätt till att skapa en trivsam atmosfär i butiken. Du är lösningsorienterad, flexibel och villig att prova nya arbetssätt.