OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är lekfull, påhittig, initiativtagande, ansvarsfull, lyhörd och flexibel. Erfarenhet av liknande arbete är inte ett krav, vi går mer på personlig lämplighet och personkemi.
Om arbetet:
Din arbetsplats är där pojken befinner sig, utgångspunkten är hans hem utanför Borås. Du kommer också följa med på fritidsaktiviteter och utflykter. Arbetet kan innebära resor med övernattning. Pojken älskar att bada och att läsa böcker. Familjen som består av pappa, mamma, storebror och lillasyster är en aktiv familj som gillar träning och friluftsliv. Katter och höns finns i hemmet.
Du kommer hjälpa pojken med lek, aktivering, kommunikation, rörelse, förflyttningar, mat, medicinering och hygien. Arbetet innebär en del lyft så du behöver ha en god fysik. Kommunicering sker med tecken, bilder, kroppsspråk och ljud.
Önskemål:
- Körkort och tillgång till bil är ett måste för att du ska kunna ta dig till och från ditt arbete, då det saknas kommunala färdmedel. Restid med bil cirka 20 minuter från Borås eller Kinna.
- Rökfri
- Simkunnig
- Ej allergisk mot djur
- Kan följa med vår kund och hans familj på veckolång resor
- God svenska i tal och skrift.
Vi erbjuder både interna och externa utbildningar. Även friskvårdsbidrag.
Arbetstid:
Arbetet är förlagt till dag, kväll och varannan helg (ej natt). Tjänsten är på 90% med möjlighet att jobba extra. Tillträde efter överenskommelse. Anställningsform SLUV (så länge uppdraget varar).
Vi söker också dig som vill jobba som timvikarie när ordinarie personal är ledig eller sjuk.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut så vänta inte med din ansökan.
Utdrag ur belastningsregistret är ett krav eftersom pojken är minderårig. Det tar ett par veckor för utdraget att komma så beställ det gärna direkt så du har det tillgängligt vid en eventuell intervju.
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Varmt välkommen med din ansökan!
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordisktomsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobbasom personlig assistenthos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankIDoch godkänner att använda ditt BankIDi tjänsten.
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du vetamer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult