OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Charmig tjej i Örebro söker en personlig assistent till två schemarader på ca. 50%
Är du ansvarstagande, social och trivs med att hjälpa andra? Då kan det här vara tjänsten för dig! Nu söker vi två personliga assistenter till en charmig tjej på 12 år som är boende i Örebro med sin familj. Tjänsterna avser två fasta schemarader på ca. 50%. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Vi söker nu en assistent till en charmig tjej på 12 år som är boende i Örebro med sin mamma, pappa, syster och bror. Hon har en intellektuell funktionsnedsättning, autism, epilepsi, nedsatt syn samt saknar ett aktivt kommunikationssätt. Utifrån detta har hon ett omfattande vård- och tillsynsbehov.
Du kommer att få hjälpa till med det mesta som kan tänkas uppkomma i hennes vardag, bl.a. matning, hygien, på- och avklädning samt att se till att hon får aktivering och stimulering i form av lek och träning. Det är även viktigt att göra henne delaktig i övriga familjens aktiviteter, i den mån det går. Arbetsuppgifterna innefattar även många lyft och förflyttningar då hon sitter i rullstol, samt arbete och lek på golvet.
Vem är du?
Du är en person som känner dig bekväm med att arbeta i ett hem med en livlig och aktiv familj. Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer och ta stort ansvar, vi söker därför efter dig som är social och ansvarstagande. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att tidigare arbetat med barn eller som personlig assistent.
• Är icke-rökare då kunden har astmatiska besvär.
• Är ansvarstagande
• Tar egna initiativ
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:
Tjänsten avser en fasta schemarader på ca. 50%.
Arbetstiderna är varierande kväll och helg.
Det är ett rullande två veckors schema som ser ut enlig nedan:
Schema vecka 1: tisdag, onsdag och fredagkväll 15.30-21:00 samt lördag 08:00-18:00
Schema vecka 2: Tisdag och onsdag kväll kl. 15.30-21:00
Lön:
Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:
Enligt överenskommelse.
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult