Arbetsbeskrivning
Försäljningsassistent
Hallberg Group ser som sin uppgift att bidra till företagens utveckling genom att erbjuda kostnadseffektiva produkter och tjänster, till framtidens moderna företagsledare, där kvalitet, långsiktighet, miljö- och socialt ansvar är viktiga hörnstenar.
Genom flera affärsområden hjälper vi våra kunder att fokusera på sin kärnverksamhet, detta gör vi genom att erbjuda kostnadseffektiva produkter och tjänster med hög servicenivå.
Som kund hos Hallberg Group är Ni i trygga händer, våra team är uppbyggda av erfaren personal som ger Er hög och snabb service. Vi jobbar med modern teknik som ger Er stabilitet och hög driftsäkerhet i samtliga tjänster. När Ni väljer Hallberg Group som leverantör, kan Ni alltid vara säkra på att Ni har ett företag att växa med, en partner som kommer att ge Ert företag framgång, både idag och imorgon!
Försäljningsassistent, med budgetansvar
Rollen Försäljningsassistent innebär mycket personligt ansvar, och ställer stora krav på vår nya medarbetare. Teamet är under uppbyggnad, vilket innebär stora utvecklingsmöjligheter, men kräver samtidigt att man har förmågan att kunna arbeta både självständigt och som projektmedarbetare.
I rollen Försäljningsassistent är det högt tempo.
Du jobbar bland annat med inledande säljaktivitet, där du bearbetar egna kunder, parallellt som du assisterar VD/Försäljningschef med kunduppföljning, offerter och avtal. Mycket av arbetet sker via telefon, mail och onlinemöten. Som Försäljingsassistent kommer du att vara en mycket viktig person i organisationen, vilket ställer stora krav på din förmåga att leverera det som kund/organisation har beställt/planerat. Rollen är verkligen en spindeln i nätet roll, med arbetstider som anpassas efter varje situation/kund/dag.
Marknadsbearbetning, där du kontaktar olika företag/personer och erbjuder/bokar informations- och demonstrationsmöten. (I detta steg följer du en överenskommen budgetnivå, och levererar rätt anta kundbesök per säljare och vecka).
Kommunikation med Försäljningschef/säljare, sker löpande, och är en viktig del av arbetet. Du är ”en del” av HBG, både på kontoret och på distans.
Säkerställning, där du inför varje vecka går igenom de möten/processer/avtal/avslut som är bokade inför kommande vecka.
Vi söker dig som är representativt driven, och mycket engagerad i dina kunder.
Gymnasiekompetens är ett krav, och högskoleutbildning meriterande. Det viktigaste är dock dina personliga egenskaper!
Vi erbjuder ett intressant, roligt och utvecklande jobb, med goda karriärmöjligheter. Grundlön och bonus.
Bokningsassistent rapporterar till Försäljningschef/VD
I denna rollen jobbar du från kontoret i Osby.
Ytterligare information om företagsgruppen/tjänster hittar du på hemsidan:
www.hbgonline.se
www.hbgcareer.se
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.