OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I rollen som Check-in Administratör tar du emot de bilar som ska säljas på den begagnade marknaden för genomgång, ägarbyte och reparation. Det är du som har koll på flödet av bilar samt tar beslut om vad som ska göras på bilen och till vilken verkstad den ska för att reparera eventuella skador. Arbetet är både fysiskt och administrativt. Du kommer att köra bilar till verkstaden samt skriva rekvisitioner och dokumentera information om bilen.
Du ingår i ett team om 4 kollegor och ni arbetar aktivit med att få igenom alla bilarna enligt deadline så att de är klara för försäljning.
Dina främsta uppgifter är:
- Ankomstregistrera bilar
- Dokumentera utrustning så som nycklar och däck
- Göra en bedömning över vilka skador som ska lagas
- Hämtar/lämna bilar på verkstan
- Ha kontakt med externt företag gällande rekond
- Skriva rekvisitioner
- Ha nära samarbete med bilsäljarna inför försäljning av bilen
Arbetet sker utomhus, dagligen. Du arbetar både fysiskt och administrativt.
Din Profil
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet ifrån bilbranschen i roller som Servicerådgivare, planör eller tekniker. Du gillar ett varierat och rörligt arbete.
Krav för tjänsten:
- Gymnasial utbildning, gärna inom fordon
- Erfarenhet från bilbranschen
- B-körkort (manuell)
- Svenska och engelska i tal och skrift
Om företaget
Vi är Sveriges enda bemannings- och rekryteringsföretag nischat inom motorbranschen. Vi hittar snabbt rätt kompetens – från verkstadsgolv till ledande positioner.
Sedan 2005 har vi på Autorekrytering matchat människor med rätt jobb inom motorbranschen. Vi finns när du behöver driven och kunnig personal. Oavsett om det gäller rekrytering eller tillfällig förstärkning hjälper vi dig att hitta rätt.
Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi utför uppdrag i hela Sverige.