OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På socialkontoret är människan i centrum. Vi får dagligen dela glädje och sorg med äldre, funktionshindrade, personer med missbruksproblem, barn, ungdomar och deras familjer. Cirka 3 000 anställda inom äldreomsorgen, handikappomsorgen och individ- och familjeomsorgen ger omvårdnad och trygghet till dem som behöver stöd, råd och hjälp. Med empati, kunskap och engagemang bidrar vi till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Vi är samhällsbyggare och våra ledord är professionalitet, engagemang och framsynthet.
Referensnummer 715
Administrativt center ansvarar för personalförmedling och bemanning inom socialkontoret. Målet för verksamheten är att stödja en effektiv bemanningsprocess och bidra till en helhetssyn. Genom nyrekrytering, planering och samordning av vikarier säkerställs kontinuitet och kompetens vid korttidsfrånvaro i verksamheterna. Centret är ett stöd till socialkontorets verksamheter vid verksamhets- och personalplanering och samordnar praktikplatser för gymnasie- och vuxenskolans elever.
Nu söker vi dig som vill ta över när nuvarande chef går i pension. Du som på ett kundorienterat och processinriktat sätt vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med dina medarbetare och kunder. Förutom verksamhetsansvar har du också ekonomi- och personalansvar. Du är underställd HR-chef och ingår i personalutvecklingsenheten.
***** Arbetsuppgifter *****
Som chef för administrativt center bidrar du till en kultur och organisation där medarbetare kan jobbet, känner för jobbet och vill utvecklas. Arbetsgruppen består idag av 27 årsarbetare, men efter en planerad samordning av kommunens lönehantering kommer den under året att minska.
I arbetet ingår verksamhetsplanering och att utveckla administrativa centrets tjänsteutbud tillsammans med socialkontorets olika avdelningar. Ett viktigt inslag i arbetet är att följa upp effekten av centrets arbete i verksamheterna.
***** Kvalifikationer *****
I ditt ledarskap är du lyhörd, kan engagera och stimulera dina medarbetare och har förmåga att skapa teamkänsla och delaktighet. Det innebär också att du är tydlig, sätter mål och ser möjligheter istället för hinder. Du är kreativ men också strukturerad och har ett positivt förhållningssätt. Att arbeta i processer, driva förändrings- och utvecklingsarbete är något som intresserar och stimulerar.
Du ska ha:
* examen från universitets- eller högskoleutbildning
* kunskap i arbetsrätt
* god förmåga att planera, organisera och prioritera
* erfarenhet av verksamhetsutveckling med stöd av IT
* erfarenhet av att bygga och utveckla relationer och nätverk
Du har förmågan:
* att samarbeta med andra
* att se helheter och du har ett strategiskt tankesätt
* att vara orädd, drivande och beslutskraftig
* att vara en god kommunikatör
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbeds då vi sköter rekryteringen själva.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sari Rytioja, enhetschef
0910-73 50 00
Lena Lundgren, vårdförbundet
0910-73 50 00
Kristina Lundberg, Vårdförbundet
0910-73 50 00
Gunilla Johansson, bemanningsadministratör
0910-73 50 00, 0910-71 24 04
Staffan Näslund, socialchef
0910-73 50 00, 070-557 13 50
Lars-Gunnar Lindgren, SACO, SSR
0910-73 50 00
Magdalena Jonsson, Vision
0910-73 50 00
AnnKatrin Magnusson, enhetschef
0910-73 50 00
Kerstin Eriksson, Vårdförbundet
0910-73 50 00
Thomas Hashemi, Vårdförbundet
0910-73 50 00