Chef Affärsstöd

Arbetsbeskrivning

Presentation

Vill du vara med och skapa bättre samhällen? Vi är nyfikna på dig. Tillsammans kan vi skapa hållbara lösningar inom stadsbyggnad och infrastruktur. På Tyréns söker vi ständigt ny kunskap och har en omfattande forsknings- och utvecklingsverksamhet.
Och du, 2015 blev Tyréns utsedd till Sveriges 6:e bästa arbetsplats enligt Great Place to Work*.

Arbetsuppgifter

Till en ny avdelning för Affärsstöd på Tyréns i Region Väst söker vi en chef.

Vi är ett konsultbolag inom Samhällsbyggnadsområdet med 1600 medarbetare i koncernen. I västsverige är vi idag ca 130 medarbetare men siktar på att vara 100 fler inom 2 år. Vi har mycket att göra och växer kraftigt kommande år.

Som avdelningschef kommer du att leda och utveckla den nya avdelningen för Affärsstöd på Region Väst. Du ansvarar för planering, drift och uppföljning av avdelningens verksamhet. Du är chef för 5 personer. Uppdraget som chef är att bygga och utveckla den nya avdelningen.

Arbetsuppgifter är:
- Medverkan i regionledningen och därmed utveckling av regionen och den dagliga verksamheten. Regionen är i en kraftig utvecklings och expansionsfas.
- Stöd kring styrning, ledning och uppföljning av affärsplanearbetet samt budgetarbetet. Planera regionens årshjul m.m.
- Stödja cheferna i affärsplanering, uppföljning, rapportering, analys och styrning.
- Projektadministration och central administration
- Anbudsstöd
- Kommunikationssamordning
- Ha struktur i våra stödsystem
- Kontorsservice, drift och inköp till våra kontor

I rollen som avdelningschef ligger tillika ett ansvar som regioncontroller och medverkan i regionledningen. Du arbetar kontinuerligt med att planera, följa upp och analysera regionens ekonomi och verksamhet mot ställda mål inom Tyréns. Du ingår i controllernätverket inom koncernen och är regionens kontaktperson kring frågor för styrning och uppföljning. Du är
kommunikationsansvarig på regionen. Du är direkt underställd regionchefen.


Utbildning/erfarenhet

Som chef på Tyréns ska du se såväl hela företaget som din egen enhet och dig själv i ett vidare sammanhang. Du ska driva våra affärer och arbetssätt samt verka för ett förtroendefullt och kreativt arbetsklimat. Du är en god kommunikatör och en lagspelare som kan utveckla dina medarbetare och leda gruppen så att alla kommer till sin rätt.

Som person är du intresserad av samhällsfrågor, engagerad, initiativrik och delar gärna med dig av din kunskap. I ditt arbete är du affärsmässig och tar ansvar för att vi tillsammans når företagets och våra kunders mål.

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande relevant utbildning. Du har erfarenhet av att planera och följa upp ekonomi och verksamhet. Vi vill även att du har ledarerfarenhet och det är meriterande om du har arbetat i privat sektor.

Företagsbeskrivning

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 1600 medarbetare och verksamhet i Sverige, Danmark, England och Estland. Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Vår kunds hemsida

www.tyrens.se

Sluttext

I denna rekrytering samarbetar vi med Poolia. Du varmt välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande under processen. Vid frågor får du gärna kontakt rekryteringskonsult Patrik Jensen på +46 70 3462053 alternativt patrik.jensen@poolia.se
Ansök på poolia.se.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: POOLIA Väst AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 4 juni 2016

Liknande jobb


22 november 2024

Enhetschef administrativa enheten

Enhetschef administrativa enheten

22 november 2024

18 november 2024