OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du har stora möjligheter till ett rikare liv i Värmland.Du som bor här, och du som gästar Värmland, har länets alla rikedomar runt hörnet; natur, kultur och en bra livsmiljö.Du som kommer i kontakt med oss, som medborgare eller medarbetare, har ett utvecklande och stimulerande möte att se fram emot.Ätstörningsenheten i Värmland är länets specialistresurs för patienter med svår ätstörningsproblematik.Vi tillhör verksamhetsområdet Länsgemensam psykiatri.I början av 2011 kommer ett nytt psykiatrihus stå klart och Ätstörningsenheten ska flytta dit.Vi ser många fördelar med detta bland annat att vi i ännu större utsträckning kan jobba med patientnära vård samt vård och stödsamordning.Personalen vid Ätstörningsenheten består av vuxenpsykiater, barn- och ungdomspsykiater, sjukskö-terskor, kuratorer, psykolog, fritidskonsulent/massageterapeut, sjukgymnast och sekreterare. Välkommen till Landstinget i Värmland! Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp för att driva utvecklingen av en högkvalitativ och effektiv psykiatrisk vård.Du tydliggör och synliggör verksamhetens kvalitet och resultat för personal, patienter och omvärld, samt ansvarar för metodutveckling inom verksamhetsområdet och har ett nära samarbete med brukarorganisationer och anhöriga.I uppdraget ingår att samverka med andra verksamheter såväl inom psykiatrin som med andra divisioner.Du samverkar även med aktörer utanför Landstinget, såsom skolhälsovård och familjerådgivning. Du har personal- och ekonomiansvar för ca 15 personer och leder, motiverar och utvecklar medarbetarna vid enheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en lämplig högskole- eller universitetsexamen, det är meriterande med dokumenterad ledarskapsutbildning.Du har tidigare erfarenhet av att vara chef och ledare, gärna i en dynamisk politiskt styrd organisation.Det är meriterande om du har erfarenhet av ätstörningsvård. Personlig lämplighet Du har lätt för att samverka och samarbeta med personer med olika bakgrund och professioner.Vi tror även att du har ett kommunikativt ledarskap och har förmåga att motivera, engagera och utveckla medarbetarna. Du tycker att brukarinflytande och delaktighet är viktiga frågor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Robert Lindahl, verksamhetschef Säffle-Grums Arv
0533-813 16
Eva Keyser
0533-813 14
Thomas Fröde, avdelningschef
054-61 98 94
Gunilla Bertilsson-Engh, verksamhetsutveckl
054-61 97 68
Kerstin Aldefors Persson, HR-strateg
054-61 40 84
Victoria Eriksson Gerdin, vårdförbundet
054-61 98 42
Olov Falk, avdelningschef
054-61 97 29
Lise-Lotte Christensen, avd chef avd 42 och 43
054-61 97 92
Linnea Larsson Helander, avdelningschef
054-61 98 93
Annika Arvidsson-Åsberg, avdelningschef
054-61 98 52