OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FÖRETAGSPRESENTATION Atlet AB är ett truckföretag med bred internationell verksamhet.Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför elektriska truckar för inomhushantering.Atlets produkter marknadsförs via våra 8 dotterbolag och via ett nät av återförsäljare över hela världen. Vi ligger i frontlinjen när det gäller produktutveckling och våra truckar kännetecknas av modern design, förstklassig ergonomi och senaste teknologi.Vår bransch - logistik - befinner sig i en dynamisk och utmanande utveckling.Omsättningen är 1700 MSEK och vi är ca 1000 anställda i koncernen. VI SÖKER NU: CHEF till vår Back-Office avdelning Atlet Sweden, Mölnlycke Atlet Swedens Back-office sköter administration och support till försäljningsavdelningen och truckförarskolan.Avdelningen består av fem personer inkl.chefen.I avdelningens ansvarsområden ingår bland annat: Offerter Orderhantering Transporter Prislistor Adm.CRM system E-marketing Rental support Seminarier och konferenser Innesälj av pallvagnar m.m. En viktig bit i tjänsten är att utveckla system och processer så att administrationen blir enklare och effektivare.I tjänsten ingår även till ca 50 % operativt support till säljkåren inom affärsområdet Rental.I denna delen av jobbet får du räkna med att spendera viss tid på fältet samt kalkylera och presentera underlag för större avtal.Du som söker tjänsten har: - ekonomisk eller teknisk inriktning på gymnasiet samt gärna någon form av högskoleutbildning inom ekonomi/finansiering.- erfarenhet från att ha personalansvar och då gärna från liknande tjänst - har goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel - behärskar engelska i tal och skrift För att lyckas i tjänsten behöver du vara lösningsorienterad, strukturerad, noggrann, och analytisk.Du ska ha ett genuint intresse av att utveckla människor och verksamhet.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare