Chef Begagnade Reservdelar

Arbetsbeskrivning

I rollen som chef för Begagnade Reservdelar leder och samordnar du arbetet på anläggningen. Tjänsten är en ledande befattning där du arbetar nära den dagliga verksamheten och de anställda som ingår i ditt team. Du har ansvar för- och medverkar aktivt till att resurser nyttjas effektivt och att verksamheten ständigt utvecklas. Du ansvarar du för att allt arbete inom anläggningen sker i enlighet med gällande lagar, avtal, företagspolicys och arbetsmiljöregler.

Du bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat inom anläggningen, att samtliga har full information om företagets mål och verksamhetsidé. Du samverkar med övriga funktioner inom företaget som ex. anläggningar och andra marknader inom BA Swecon. Du håller medarbetarsamtal samt lönesamtal i enlighet med företagets riktlinjer. Som chef för Begagnade Reservdelar rapporterar du till Logistik och inköpschef.

För att lyckas i tjänsten tror vi att du har mångårig erfarenhet av en arbetsledande roll i en verkstad eller teknisk miljö samt varit ansvarig för personal. Du ska därmed ha erfarenhet av budget – och resultatansvar samt gärna ha jobbat med service/reservdelar, kunder, kommersiella frågor så som ex. fakturering och prisfrågor. Då vi jobbar inom en teknisk bransch så ses erfarenheter från arbete med entreprenadmaskiner eller fordon som meriterande. Du kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift. Språkkunskaper i engelska eller andra språk ses som meriterande. B-körkort är ett krav. En del av arbetet sker genom affär via export och kunskap om detta är önskvärt. Det är meriterande att ha erfarenhet från ledningsgrupparbete.

Egenskaper

Vi söker dig som brinner för att leda människor, som är självständig och trygg i ditt ledarskap och som agerar konsekvent och tydligt i ledarrollen. Din personlighet kännetecknas av ett högt driv, engagemang och effektivitet. Genom din övertygande personlighet och lyhördhet får du andra människor med dig mot gemensamma uppsatta mål. Du värdesätter ordning och reda och förstår vikten av struktur för ett lyckat resultat.

Du är resultatorienterad, ser möjligheter framför problem och mån om att alltid göra ditt yttersta. Du motiveras av att driva utvecklings och förbättringsarbete, har lätt för att samarbeta och skapa teamkänsla samtidigt som du är kommunikativ och tydlig. Trivs du dessutom i en prestigelös arbetsmiljö som präglas av ett föränderligt och dynamiskt arbetsklimat med högt tempo har du goda förutsättningar att lyckas i rollen.

Utbildning
Teknisk utbildning från gymnasium eller motsvarande är önskvärt. Eftergymnasial utbildning är meriterande.

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av:
Logistik och Inköpschef Anders Westby, 010-556 15 09
Kontaktombud Unionen, Monica Strömberg, telefon 010-556 34 66

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande men vill ha din ansökan senast 31 januari 2021.

Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland.

Med ca 600 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak.

Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,5 miljarder kr (2019).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swecon
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2021

Liknande jobb


21 november 2024

19 november 2024

Platschef anläggning

Platschef anläggning

15 november 2024

Platschef till Arlanda

Platschef till Arlanda

15 november 2024