Chef Business Controlling – Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om rollen
Som chef för affärskontroll kommer du under ett vikariat på cirka 16 månader, både strategiskt och operativt, att leda och utveckla avdelningen för Affärskontroll. Detta innefattar säkerställandet och stödjandet av lönsamhetsmål genom motiverande ledarskap och effektiva affärsstrategier. Du kommer aktivt arbeta med kunskapsspridning och samverkan mellan olika enheter och funktioner inom organisationen, samt koordinera och leda arbetet med affärsplaner och budgetprocesser. Rollen kräver ansvar för större projekt inom avdelningen och organisationen, där utmärkta kunskaper i BI är avgörande.

Ansvarsområden
- Ansvara för att leda och utveckla avdelningens arbete.
- Formulera och genomföra långsiktiga planer och förändringar från ett ledningsperspektiv.
- Utveckla och förvalta processer för affärsstyrning och verksamhetsplanering.
- Övervaka och säkerställa att avdelningens prestation och nyckeltal ligger i linje med företagets målsättningar.
- Samarbeta över avdelningsgränserna för att optimera verksamhetens effektivitet.
- Följa och agera i enlighet med företagets policyer och riktlinjer, inklusive ansvar för arbetsmiljö och personal.
- Personalansvar för 4 medarbetare.
- Budgetansvar.

Krav
-Akademisk examen inom ekonomi, civilingenjör eller liknande relevant fält.
-Tidigare erfarenhet från en liknande roll inom en större organisation, specifikt erfarenhet från dagligvaruhandeln. Erfarenhet av projektledning och affärsanalys.
-Starka kunskaper inom SAP, BI och beslutsstödsverktyg.
-Utmärkta ledaregenskaper och förmåga att styra och inspirera i en komplex organisationsstruktur.

Vem är du?
- Du är proaktiv i ditt förhållningssätt till arbetsuppgifter, kan identifiera affärsmöjligheter, samt analysera och omvandla dessa till konkreta åtgärder.
- Du är bra på att samarbeta, lösa problem och har förmåga att koordinera med olika aktörer.
- Du är organiserad, dataorienterad och lyhörd för affärsbehov.

Är du den drivande och insiktsfulla ledare vi söker? Skicka in din ansökan inklusive CV och personligt brev där du beskriver hur du kan bidra till vår kunds framgång!
Start: 1 july, 2024
Slut: 30 september, 2025
Längd: 1år 3 mån
Ort: Stockholm
Har du en passande bakgrund, kompetens och tycker detta låter spännande? Vänta inte med att skicka din ansökan då urval och intervjuer sker löpande!


Nutshell Consulting fokuserar på heltäckande tjänster inom ekonomi. Hos oss står människan i centrum oavsett om vem du är – anställd, partner eller kund. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger som vill skapa verklig förändring. På Nutshell erbjuds du en konkurrenskraftig lön, bra förmåner och en dynamisk arbetsmiljö där du får utmana dig själv. Med vårt nätverk av erfarna konsulter får du som kund en perfekt matchning för varje uppdrag. Vi optimerar er ekonomifunktion med vårt heltäckande utbud av tjänster för finans. Vi finns här för att stödja och förbättra er verksamhet.


Interim | Rekrytering | Search | Redovisning

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nutshell Consulting AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2024
  • Ansök senast: 3 juni 2024

Liknande jobb


C&A and Spare Parts Business Controller

C&A and Spare Parts Business Controller

23 december 2024

21 december 2024

20 december 2024