Chef bygg- och företagsskador till Länsförsäkringar Värmland

Chef bygg- och företagsskador till Länsförsäkringar Värmland

Arbetsbeskrivning

Om Länsförsäkringar Värmland

Länsförsäkringar Värmland erbjuder sina värmländska kunder ett brett utbud av produkter och tjänster inom försäkring, bank, pension och fastighetsförmedling. Med andra ord ekonomisk trygghet i livets alla lägen. För prylar du äger, livet du lever, verksamheten du driver och människorna som du älskar.

Vi erbjuder

Länsförsäkringar Värmland erbjuder goda karriärmöjligheter, löpande kompetensutveckling, en aktiv satsning på god hälsa samt en trygg och trivsam arbetsmiljö. För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas, både inom yrket och som människa.

Är du en ledare som stormtrivs med att bedriva utvecklings- och förbättringsarbete tillsammans med andra? Just nu söker vi en chef till bygg-och företagsskador till vårt nyrenoverade kontor i Karlstad.

Om tjänsten
Vi söker en engagerad och driven chef som vill vara med och vidareutveckla vår verksamhet. Reglering och hantering av våra kunders skador är en central och viktig del i vår verksamhet. Vår ambition är att skapa marknadens bästa skadekundmöte och det gör vi genom kompetenta och motiverade medarbetare som resulterar i en hög kundnöjdhet och bra arbetsprocesser. Länsförsäkringar Värmland är inne i en period av stor förändring - digitalisering, automatisering och nya kundbeteenden ställer stora krav på snabb omställningsförmåga, hög effektivitet och förmåga att leda i förändring.

Arbetsuppgifter och ansvar
I rollen ansvarar du för regleringen inom bygg- och företagsskador vilket innebär skador inom privat-, företags- och lantbruksförsäkring, vissa medarbetare i gruppen arbetar med ansvarsskador och reglering inom rättsskydd. Som gruppchef har du personal- och resultatansvar. I befattningen ingår att utveckla och förbättra verksamheten samt införa nya processer och metoder inom gruppen, alltid med ständigt fokus på affärsmässighet och marknadens nöjdaste kunder!

Ditt huvudsakliga uppdrag är att utveckla medarbetarna och verksamheten. Utöver det förväntas att ta ett stort ansvar för hela avdelningens utveckling, i nära samarbete med dina kollegor. I det dagliga arbetet ansvarar du för att leverera och säkerställa hållbar och kostnadseffektiv skadereglering med både hög kvalitet och kundnöjdhet. Du leder, stödjer, planerar och följer upp medarbetarna i din grupp. Du arbetar med utveckling av kompetens, kundkommunikation och arbetsprocesser för att skapa marknadens bästa skadekundmöte. I tjänsten ingår, att tillsammans med våra rådgivarkollegor, identifiera den bästa försäkringslösningen för våra kunder.

Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Att skapa engagemang samt stärka och utveckla medarbetarna är helt avgörande för att lyckas i denna roll, vilket ställer höga krav på ditt ledarskap. Du är van vid att ta initiativ och arbeta med processförbättringar och förändringar, du drivs av att hitta nya lösningar. Du har mycket god verbal och kommunikativ förmåga och kan arbeta med ständig återkoppling, såväl personlig som professionell, i syfte att inspirera och utveckla medarbetare. Du ser till helheten och har ett kundorienterat förhållningssätt. Samarbete för gemensam framgång är en självklarhet för dig, du är ödmjuk och har förmågan att både hjälpa och ställa krav. Du tycker om att arbeta med tydlig målstyrning och kontinuerlig uppföljning.

Du är strukturerad och trivs med administrativa arbetsuppgifter. Du är van att läsa och tolka villkor/juridisk text samt har förmågan att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du behärskar engelska i tal och skrift och har allmänt goda IT-kunskaper och är van vid digitala processer.

Erfarenhet och kunskap om försäkring eller skadereglering är meriterande men inget krav.

Tjänsten är tillsvidareanställning efter provanställning med placering i Karlstad.

Övrigt
Vi förväntar oss att du har mycket god datavana. Arbetet kräver körkort B.

Sista ansökningsdag är 31 januari 2023. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du några funderingar gällande tjänsten, kontakta Sofia Graflund på Qtym:
sofia.graflund@qtym.se alt 070-42 33 423

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qtym
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Liknande jobb


Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

20 november 2024

20 november 2024