Chef Central Leverans

Arbetsbeskrivning

Coop - Den goda kraften i svensk dagligvaruhandel

Med över 700 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Varje dag arbetar Coop för att göra vardagen bättre för dig och din familj.

Se även www.coop.se

Följ oss gärna på Facebook: Jobba på Coop och på Linkedin: Coop Sverige.

ARBETSUPPGIFTER
KF/COOP har outsourcat en mycket stor del av IT leveransen och kvar finns en beställarorganisation med fokus på att styrning och uppföljning. KF/COOP har valt en multisourcingstrategi och befinner sig just nu inne i en fas där flertalet kontrakt går mot sitt slut och antingen skall förnyas eller tecknas med nya partners.

Du är huvudansvarig för huvudleverantörskontona inom IT-produktion och koordinerar kraven från KF koncernens bolag och funktioner mot dessa leverantörer. Du ansvarar för styrningen och uppföljningen av deras prestanda, servicenivåer och leveranser. Du är huvudansvarig för alla processer relaterat till ITIL (incident, problem och change/release). Du leder ett team som består av service delivery managers, contract managers och service owners.

Du rapporterar till företagets CIO och ingår i IT ledningsgruppen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen motsvarande civilingenjör med inriktning mot IT eller motsvarande samt minst 5-10 års erfarenhet av motsvarande arbeten antingen hos IT leverantör eller beställare organisationer. Du skall ha erfarenhet från komplexa outsourcingrelationer i en miljö med flera leverantörer med mycket höga krav på kvalitet och tillgänglighet. Du måste ha erfarenhet och kunskap av Service management och ITIL och ha stor erfarenhet av förhandlingar och kommersiella avtal. Givetvis värdesätter vi förmågan att leda och utveckla såväl personal som leverantörs och kundrelationer. Förmåga i ekonomisk planering och uppföljning är nödvändig. Du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift såväl i svenska som engelska. Dina kunskaper i Microsoft Office är mycket goda.

Välkommen med din ansökan, dock senast 2015-03-24. Vi intervjuar löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

För att underlätta rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Nagrell
010-741 43 91
CIO Stefan Hasselgren

Stormarknadschef Jonas Englund

Inköpschef Egna varumärken Mikael Lind
010-742 60 70
Butikschef Andreas Wehler
010-741 84 01
Butikschef Emelie Erdtman
010 741 53 61
Butikschef Maria Lybeck
010 745 00 01
Kassaledare Helena Johansson
010 745 00 10
Linus Gusfors

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Coop Sverige Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 17 mars 2015

Besöksadress

Solna 17188 Solna
None

Postadress

Solna
Solna, 17188

Liknande jobb


21 november 2024

Manager Product & Data Management

Manager Product & Data Management

21 november 2024

Product Manager

Product Manager

20 november 2024