Chef Central Trafikledning

Chef Central Trafikledning

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten  
Den centrala trafikledningen, CTL, övervakar trafiken och säkerställer att eventuella störningar som uppkommer hanteras på bästa sätt, så att resenärerna får en så bekväm och punktlig resa som möjligt. En stor del av arbetet handlar om att trafikledningen ska tillgodose förarnas behov av stöd. För att lyckas med detta sätts det höga krav på ett gott samarbete mellan CTL och de olika trafikområdena.  
Som chef för CTL Syd kommer du att vara ytterst ansvarig för 3 st Teamleaders och för en avdelning på 17 trafikledare och 1 verksamhetsutvecklare. CTL chefens roll är att coacha och stötta sitt team – så att teamet kan ge en service i särklass till sina kollegor i trafikområdena.   
Du kommer att ansvara för att leda och utveckla din grupp mot uppsatta mål och nyckeltal samt utveckla affären. Du har en nära dialog med dina medarbetare. Du arbetar med regelbunden coachning och feedback genom bl.a. gruppmöten, och återkopplingssamtal. I rollen ingår även uppföljning av kundsynpunkter, nyckeltal och sjukskrivningar samt medföljande administration.  
Personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs i och har erfarenhet av en ledarroll under minst 5 år, du når mål genom att motivera ditt team och skapa engagemang för arbetet. Det är naturligt för dig att, tillsammans med dina medarbetare, hålla hög kvalitet och ständigt förbättra verksamheten.Du har en god kommunikativ förmåga och är bra på att skapa goda relationer. Du har även ett prestigelöst förhållningssätt som gör att du delar med dig av kunskap.  
Din ledarstil kännetecknas också av viljan och förmågan att lära dig nytt/tänka nytt och har fokus på utveckling och ständiga förbättringar. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från en kundorienterad 24/7 verksamhet samt att du trivs i en miljö som präglas av högt tempo. Meriterande om du ha arbetat värderingsstyrt och har branschvana.
Utbildning  
En eftergymnasial utbildning/högskoleutbildning inom områden som transport, logistik, ekonomi, samhällsbyggnad är extra meriterande.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.   

För att lyckas i din roll ser vi att du har:   
• Mycket goda ledaregenskaper och förmåga att motivera och utveckla andra    
• Stort verksamhetsintresse    
• Förmåga att arbeta målorienterat  
• Erfarenhet av rapportering, analys samt avvikelsehantering och kvalitetsuppföljning   
• Strukturerat och självständigt arbetssätt; förmåga att planera, organisera och prioritera   
• Goda datakunskaper  

Om tjänsten  
Tjänsten är på heltid. Individuell lönesättning tillämpas.  
Frågor gällande rekryteringsprocessen:  
Stefan Arnell e-post: stefan.arnell@nobina.sealt.  
tel. 070-1872563  
Facklig kontaktperson:  
SI Åsa Löwner, e-post: asa.lowner@nobina.sealt.  
Unionen Lars Alm, e-post: lars.alm@nobina.se
Ansökan  
Vi vill ha in din ansökan senast 24 september men vänta inte med att söka då  urval sker löpande.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Karlsson
054-4001821
Marcelo Cruz Jansson

Göran Nyström
090-3408100
Susanna Lejeborg
0701872435
Ben Bernandersson
+46340506203
Charlotta Larsson
070-6705718
Tommy Lövgren

Peter G Hagert
+46-(0)8-410 650 27
Eva Nelson

Katarina Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nobina
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2021
  • Ansök senast: 24 september 2021

Besöksadress

Norra Depågatan 1
None

Postadress

Östra vägen 23
Filipstad, 68224

Liknande jobb


22 november 2024

Enhetschef administrativa enheten

Enhetschef administrativa enheten

22 november 2024

18 november 2024