Chef CRM- och Marknadsbearbetning till SJ

Chef CRM- och Marknadsbearbetning till SJ

Arbetsbeskrivning

SJs främsta bidrag till en hållbar utveckling är att så många som möjligt väljer att resa med oss. En hållbar resa handlar om mer än bara miljö. Vi vill vara bäst på att tillgodose kundernas behov och agerar därför med ett brett samhällsperspektiv. Som hållbar tågoperatör går socialt, miljömässigt och ekonomiskt ansvar hand i hand.

Om enheten

Tjänsten som Chef CRM- och Marknadsbearbetning är bred och varierad och tillhör avdelningen Marknad & CRM. Enheten som du tillhör och även leder heter CRM- och Marknadsbearbetning och ansvarar för marknadsbearbetning, både positionerande och taktisk i egna och köpta kanaler B2C och B2B. En stor del sker genom CRM-bearbetning av kända kunder inom vårt kundprogram och fokus ligger på ökad grad av personalisering och marketing automation.

Nu söker vi en utvecklingsorienterad och driven Chef CRM- och Marknadsbearbetning som vill vara med på resan att skapa framtidens SJ!

Om rollen

Rollen som Chef CRM- och Marknadsbearbetning är både strategisk och operativ. Tjänsten innebär ansvar för SJs CRM- och Marknadsbearbetning och du driver arbetet med bearbetningsplaner tillsammans med ditt team som består av tre medarbetare. Du ansvarar för det strategiska arbetet kring CRM kopplad till kommunikationen vilket innefattar uppföljning och arbete med att ständigt fortsätta utveckla SJs CRM-kommunikation. SJ har ett stort fokus på att implementera ett datadrivet arbetssätt inom marknadsföring och ditt arbete med att med hjälp av MarTech skapa förutsättningar för relevant, personaliserad och automatiserad kommunikation är en förutsättning att lyckas.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:

* Huvudansvar för CRM-bearbetning, både kommunikationsstrategi och bearbetningsplan samt ansvar för att CRM- och bearbetning i köpta kanaler går hand i hand
* Roadmap MarTech, personalisering och automatisering som drivs inom bearbetningsbenet
* Ta till vara på varje linjes potential och kommersiella behov
* Upprätta bearbetningsplaner för området
* Tillsammans med chef Digitalt innehåll och Sociala medier driva arbetet inom Bearbetningsteamet

Arbetet bedrivs tvärfunktionellt och i samarbete med övriga enheter inom Kommersiell Trafik, främst Företagsförsäljning och Samarbeten men även stödfunktionen Kommunikation men även övriga enheter inom SJ. Du rapporterar till Chef Marknad & CRM.

Om dig

Vi söker dig som har en stark drivkraft, mycket energi och som är en trygg ledare. Du har högskoleutbildning inom marknadsföring eller annan relevant utbildning samt flerårig arbetslivserfarenhet inom marknadskommunikation, gärna från en konkurrensutsatt bransch. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att driva marknadsföring mot både slutkund och business to business, kunskap om CRM och hur man aktiverar området samt kunskap och erfarenhet av Marketing automation. Då SJ har påbörjat sitt arbete med agila arbetssätt är det meriterande med erfarenhet inom området.

För att vara framgångsrik och trivas i rollen som Chef CRM- och Marknadsbearbetning söker vi dig som har naturliga ledaregenskaper och som har lätt för att skapa förtroende och energi hos andra. Du är nyfiken, engagerad och drivs av att utveckla, förbättra och nå uppsatta mål. Du är engagerad, ser lösningar och har en utpräglad kommersiell drivkraft. Du är trygg som person och har ett positivt förhållningssätt. Du har lätt för att etablera kontakt både internt och externt och har förmågan att leda grupper både inom den egna avdelningen och mot övriga kontaktytor i företaget.

Vad kan SJ erbjuda dig?

SJ är ett bolag i ständig förändring och som Chef CRM- och Marknadsbearbetning får du en spännande roll där du bidrar till SJs fortsatta utveckling! SJ erbjuder ett arbetsklimat som präglas av stort engagemang och en positiv stämning. SJs verksamhet är omfattande och sträcker sig även utanför Sveriges gränser, vilket innebär att det finns en stor variation i de frågor som du kommer att arbeta med. Som medarbetare märker du tydligt att vi som arbetsgivare har ett stort fokus på miljö och hållbarhet. Avdelningen Marknad & CRM består av människor med bakgrund inom bl a Marknadskommunikation, IT, Analys och Försäljning. Det är en blandning av kompetens som ger en bra blandning av människor och vi är alla otroligt engagerad i vår produkt och våra resenärer.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar SJ med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Thomasson på 070-231 28 05 alt. katarina.thomasson@jeffersonwells.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående dock senast den 29 januari 2023. Varmt välkommen med din ansökan!

SJ vet att mångfald ger fler perspektiv och ökar SJs konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande arbetsklimat.

SJ för människor närmare varandra, varje dag.

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande - framtidens sätt att resa. SJs tågtrafik i egen regi kännetecknas av längre resor med snabb- och nattågstrafik samt regional tågtrafik mellan större städer i Sverige och huvudstäderna i Skandinavien. Den upphandlade trafiken kännetecknas av kortare tågresor mellan arbete, studier och boende inom ett län eller region. SJ är ett aktiebolag som ägs av svenska staten med uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg. Läs mer på www.sj.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsadministrationen SJ

Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJ AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2023
  • Ansök senast: 1 februari 2023

Besöksadress

Vasagatan 10
None

Postadress

Centralplan 19
Stockholm, 10550

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024