Chef Customer Experience

Arbetsbeskrivning

Var med och utveckla marknadens bästa kundupplevelse.
Trygg-Hansa har hjälpt och underlättat för människor i nära 200 år, möjliggjort för våra kunder att leva och verka fullt ut och hjälpt till att återuppbygga tillvaron när något har hänt. I generationer har vi stått för nytänkande i försäkringsbranschen. När vi nu utvecklar marknadens bästa kundupplevelse följer vi inte bara en stolt tradition, tillsammans med våra medarbetare vill vi vara med och forma framtiden. På så sätt kan du verkligen vara med och göra skillnad när du arbetar hos oss.Vad vill vi uppnå?Med Customer Experience (CX) menar vi ”den känsla som uppstår hos kund, som ett resultat av samtliga interaktioner med Trygg-Hansa över tid” (end-to-end). Idag blir kundupplevelsen allt viktigare och kommer inom kort vara viktigare än pris och produkt som ett sätt för företag att särskilja sig och bygga sina varumärken. Trygg-Hansas ambition är att våra kunder ska uppleva att: ”Det bara funkar!” och ”De bryr sig om mig”Redan idag arbetar vi med tjänster som förenklar och hjälper kunderna i vardagen, exempelvis Hämtservice där vi hjälper till att hämta och lämna kundens bil till verkstan, eller Familjehjälpen där vi vägleder våra kunder kring samhällets stöd och skydd om ditt barn har en skada eller funktionsnedsättning. Vi är övertygade om att kundupplevelsen är det som kommer spela roll i framtiden. Därför tar Trygg-Hansa service till nästa steg, i att ytterligare investera i servicekoncept som en nyckelkomponent i kunderbjudandet, vill du vara med?Rollen är ny och du har goda möjlighet att påverka rollen och teamets arbete framåt. Teamet består idag av 5 personer som alla brinner för kunden och våra produkter och tjänster. Tjänsten är placerad i Stockholm eller Malmö där Trygg-Hansa har stor del av sin service och skadeverksamhet. Vill du bli en del av en dynamisk arbetsmiljö?
- Som ansvarig för Customer Experience arbetar du med Trygg-Hansas övergripande kundupplevelse oavsett kanal. Det gäller både privatkunder och mindre företagskunder. Ansvaret innebär att säkerställa att kunden utan begränsningar får en sammanhängande kundupplevelse oavsett kanal – ”det bara funkar”

- Du säkerställer att Trygg-hansa mäter och följer upp relevanta KPI:er för att driva kundnöjdhet och en enkel och smidig kundupplevelse. Utifrån denna data, analys och kundinsikter driver teamet arbetet med att förbättra upplevelsen för våra kunder

- Du ansvarar även för att driva och koordinera arbetet med kundresor och förbättringsarbete. Du har nära dialog med olika delar av Trygg-Hansa och är spindeln i nätet för arbetet med kundupplevelse.

- Teamet ansvarar för servicekoncept som ligger utanför våra rena försäkringsprodukter som tex Hämtservice, Fotobesiktning och Familjehjälpen. Vidare ansvarar teamet för att ta fram nya relevanta servicekoncept för att stärka kundupplevelsen.

- Du säkerställer även anpassning av kundupplevelse till en digital värld, exempelvis prioritera arbete i agila team (sälj och service). Du arbetar aktivt för att driva en kundorienterad kultur inom Trygg-Hansa.

- Du är en del av Privatmarknads ledningsgrupp och tillsammans med ledningsgruppen arbetar vi med att driva vår affär framåt på kort och lång sikt. Du rapporterar till Susanne Holmström som är Chef för Trygg-Hansa Privatmarknad.

För att lyckas i rollen:
- Brinner för kunden och är passionerad kring arbetet med att säkerhetsställer en enkel och smidig kundupplevelse.

- Du har erfarenhet av att driva frågor kring kundupplevelse med digitala kundmöten i centrum. Troligen har du arbetet med digitalisering tidigare och kanske även erfarenhet av servicedesign, kundresor och agilt arbetssätt.

- Du är en stark modern ledare som lever genom att involvera och engagera ditt team. Du är modig och målinriktad och brinner för att komma framåt och visa resultat.

- Du är duktig på att samarbeta både inom företaget och utanför och är var att arbeta med leverantörer och partners. Du söker kontinuerligt inspiration utanför ditt eget företag och bransch för att driva utvecklingen framåt.

- Vi ser att du har relevant eftergymnasial utbildning och minst 5 års erfarenhet av att jobba med kund upplevelse med ett digitalt fokus. Du har en god kommunikationsförmåga, såväl på svenska som engelska, i tal och skrift.

Vad kan vi erbjuda dig?
- Möjlighet att arbeta med produkter och tjänster som på riktigt gör skillnad i människors liv. Vi möjliggör att våra kunder kan leva och verka fullt ut. Det här gör vi tillsammans i en spännande miljö där vi testar utvärderar och driver vår utveckling i en agil metodik

- Som anställd på Trygg-Hansa blir du inte bara en del av en nytänkande och framåtriktad verksamhet i Sverige. Du blir också en del av RSA Group – en av världens största försäkringskoncerner. Vi är en global verksamhet med en lokal landbaserad organisation, vilket betyder att vi kan agera snabbfotat på den lokala marknaden. Det bästa av två världar helt enkelt.

- Vi ska utvecklas och växa - och vi förväntar oss att du gör detsamma. Varje medarbetare är en viktig lagspelare mot ett gemensamt mål. Vi erbjuder goda karriärmöjligheter, stöttning, utmanande arbetsuppgifter och en stimulerande arbetskultur.

- Produkter kan alltid kopieras, men människor är unika. Vi sätter människan och mångfald i fokus och är övertygade om att samarbete och olika perspektiv skapar de bästa förutsättningarna för bra prestationer.

Välkommen med din ansökan redan idag, intervjuer sker löpande och tillsättningsdatum sker
utifrån ömsesidig överenskommelse. Sista ansökningsdatum, den 14 februari.

Tjänsten Chef för Customer Experience är baserad i Stockholm eller Malmö, vi ser framemot din ansökan där du får utrymme att berätta lite om dig själv och varför just du passar till rollen.Har du några frågor om tjänsten, vänligen kontakta:Susanne Holmström, susanne.holmstrom@trygghansa.se
Fackliga kontaktpersoner: FTF Elisabeth Sandblom, tfn 070 – 168 36 68 och för SACO Lena Darin, tfn 070 – 168 28 44


Trygg-Hansa har runt 1450 medarbetare på 15 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se. Följ oss på Facebook: www.facebook.com/trygghansa (http://www.facebook.com/trygghansa) och LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/trygg-hansa.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trygg-Hansa VÄXJÖ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 29 januari 2018

Postadress

Skrivaregatan 21
MALMÖ, 21537

Liknande jobb


Solution Consultant Manager

Solution Consultant Manager

20 december 2024

Försäljningschef

Försäljningschef

20 december 2024

Försäljningschef

Försäljningschef

20 december 2024

Vice President of Sales  Sales Area Northern Europe

Vice President of Sales Sales Area Northern Europe

20 december 2024