Chef Customer Success

Arbetsbeskrivning



Netcompetence är ett mjukvaruföretag med det egenutvecklade systemet Netcompetence Portal. Portalen hanterar tre områden - prestation, kompetens och lärande.

Företaget grundades 1999 och är idag en ledande leverantör med många av Sveriges mest välkända företag som kunder.

Företaget har idag över 90 stora bolag som kunder och över 300 000 slutanvändare. En modern, kvalitativ och modulariserad lösning baserad Microsoft teknologi. Netcompetence har en hög tillväxttakt med en tillväxt på över 25% per år


Bakgrund

Netcompetence växer och vill ta nästa steg i utvecklingen av sitt concept för att skapa framgång hos kunder. Företagets erbjudande har gått från Learning Management till Talent Management och från att leverera system till att vara en koplett lösningslevereantör. 

Netcompetence består av 3 avdelningar.



* Försäljning - ansvarar för försäljning till nya kunder.

* Utveckling - ansvarar för att ta fram en världsledande Talent management system.

* Customer Success - ansvarar för att kunder får ut maximal nytta av vårt system.

Rollen innebär att leda utvecklingen av Customer Success-avdelningen. Denna avdelning är vital för netcompetence framgång och här ingår ansvar för support, drift, implementation av system samt kundansvar och merförsäljning efter genomförd affär.




Uppgifter

Huvudfokus de kommande åren är



* Att tillsammans med medarbetare utveckla Customer Success-avdelningen. Leda arbetet med att gå från ett systemfokus till lösningsfokus för att skapa ett ännu större mervärde för kund.

* Införa ett större affärs- och säljfokus för långsiktigt kunna ta ett helhetsansvar för befintliga kunder.

* Utveckla medarbetare att realisera mål.

Du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp och är en nyckelperson för att realisera bolagets strategi.




Ansvarsområde

Övergripande ansvarig för att säkerställa kvalitet och samtidigt utveckla nedan områden



* Support

* Drift

* Implementation av system

* Kundansvar efter genomförd affär

* Merförsäljning efter genomförd affär

* Budget

* Personalansvar för personalen på avdelningen

* Utveckling av personal på avdelningen

Erfarenhet



* Minst 3 år erfarenhet som ledare/chef med personalansvar

* Affärsvana på ledningsnivå (försäljning, förhandling, kundmöten etc)

* Erfarenhet av, eller god insyn i, operativt och strategiskt HR arbete

* Vana av att skapa och utveckla kunderbjudanden

Kompetens

Primära kompetenser



* Ledarskap

* Affärsmannaskap

* Konsultativ approach

Ideal kandidat här dessutom



* Kompetens inom HR

* Kompetens inom P/C/L

* Kompetens gällande systemstöd inom HR eller likannde processer

Personlighet

Du är en resultatorienterad genomförare - en praktiker med teoretisk höjd



* Genuin vilja att hjälpa våra kundföretag att lyckas

* Ansvarstagande

* Strukturerad/organiserad 

* Pragmatisk/enkel/lösningsorienterad

* Kommunikativ

* Prestigelös

Kontaktpersoner på detta företaget

Zrinka Vranic Bäck
0708 266 556
Linda Jönsson
08-410 300 22
Mats Johansson
08-410 300 22
Ella Pourmand
0725234320
Ella Pourmand
0725-234320
Rekryteringskonsult Mats Johansson
08-410 300 22
Rekryteringskonsult Zrinka Vranic Bäck
0708 266 556
Rekryteringskonsult Ella Pourmand
0725-234 320
Mikael Sundell
0841030022
Rekryteringskonsult Ella Pourmand
0725 234 320

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kandidathuset AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 13 november 2013

Besöksadress

Sveavägen 76 11359 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 76
Stockholm, 11359

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Area Manager/Teamledare

Area Manager/Teamledare

20 december 2024