Chef Customer Support Center - Orkla Foods Sverige

Arbetsbeskrivning

Chef Customer Support Center

Vill du vara med och leda och utveckla Orkla Foods Sveriges logistik och kundservice? Vi söker en chef för Customer Support Center som arbetar både operativt och strategiskt, vars huvudsakliga ansvarsområde är att säkra leveranserna till våra kunder. Avdelningen hanterar bland annat order och leveranser gentemot våra grossister, både inom dagligvaruhandel och storhushållsmarknaden.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som chef Customer Support Center har du det övergripande ansvaret för vår avdelning Customer Support Center vilken omfattar både export, import och kundservice, där du leder, coachar och utvecklar dina medarbetare samt fördelar det dagliga arbetet. Du har resultat- och budgetansvar för avdelningen. I din roll ingår att du utvecklar och planerar avdelningens långsiktiga arbete och du arbetar aktivt med att förbättra och effektivisera våra order-, reklamations- och EDI processer, både internt och tillsammans med kund.

Du rapporterar till chef för Logistik & Lagerdrift och har personalansvar för avdelningens nio medarbetare. Din placering är på vårt huvudkontor i Malmö.

Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning med relevant inriktning samt flera års ledarskapserfarenhet, eller annan bakgrund som bedöms likvärdig. Har du erfarenhet av kundrelaterat arbete inom producerande företag, gärna inom livsmedelsbranschen, är detta en merit. Även Tullkompetens är meriterande, och erfarenhet från arbete kring import/export är önskvärt. Du behärskar svenska och engelska samt har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem.

Som person är du kommunikativ, positiv och arbetar gärna både operativt och strategiskt. Du har en god analytisk förmåga, god affärsförståelse och en förmåga att se helheter. Erfarenhet av processutveckling och förbättringsarbete är meriterande. Genom ett arbetssätt präglat av fokus på utveckling och ständiga förbättringar samt med samarbete uppnår du engagemang och resultat. Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!

Kontaktperson och ansökan
Då vi samarbetar med Badenoch & Clark i denna rekrytering är du välkommen att kontakta Pernilla Börjesson, rekryteringskonsult Badenoch & Clark, på telefon 040-602 53 56 alt via e-post pernilla.borjesson@badenochandclark.se om du har frågor om tjänsten. Du söker tjänsten via denna länk. Sista ansökningsdag är den 23 oktober 2016.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 7 oktober 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Team Manager - Linköping

Team Manager - Linköping

14 november 2024

Team Manager Kundservice

Team Manager Kundservice

11 november 2024