Chef Ekonomiska Tjänster HSB Malmö

Chef Ekonomiska Tjänster HSB Malmö

Arbetsbeskrivning

HSB Malmö som bildades 1925 är en av Sveriges 26 självständiga HSB-föreningar. Med fler än 50 000 medlemmar är vi en av de mer tongivande. Verksamheten bedrivs som en medlemsägd kooperativ ekonomisk förening i sex kommuner - Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge. Utöver att HSB Malmö äger drygt 2300 hyresrätter och förvaltar över 30 000 bostadsrätter, erbjuds administrativa och tekniska konsulttjänster till såväl fastighetsägare som bostadsrättsföreningar. Läs mer om HSB på www.hsb.se

Drivs du av att utveckla människor och affärer? Vill du vara med och driva vår spännande resa mot en digitaliserad ekonomistyrning? HSB befinner sig i en omfattande omställning, där hela verksamheten digitaliserar och moderniserar i olika nivåer. Ett av spåren är projektet ”Automatiserad brf”, framtidens sätt att driva förvaltning, där du som chef för ekonomiska tjänster har en nyckelroll.

Arbetsbeskrivning
Avdelningen för ekonomiska tjänster är en komplett leverantör av tjänster för den ekonomiska och administrativa förvaltningen i bostadsrättsföreningar. Som chef för ekonomiska tjänster kommer du att ha en viktig roll i förvaltningsorganisationen med huvudansvar att driva och utveckla avdelningen för ekonomiska tjänster.

Det kommer att vara ett tydligt fokus i tjänsten på att strategiskt och operativt driva den digitala utvecklingen inom ekonomiska tjänster mot en automatiserad bostadsrättsekonomi. I det strategiska uppdraget ingår även att samverka med hela affärsområdet förvaltning samt med andra avdelningar inom HSB Malmö.

I tjänsten ingår ett personalansvar för femton personer och du kommer att vara med i ledningsgruppen för affärsområdet. Det är en intressant och utmanande roll i en organisation på väg framåt i en spännande förändrings- och digitaliseringsresa.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Resultat- och verksamhetsansvar för avdelningen ekonomiska tjänster
- Personalledning samt kompetens- och grupputveckling
- Utveckla verksamheten både avseende att implementera de nya digitala systemen och att utveckla tjänsteerbjudande till kund
- Driva, utveckla och effektivisera processer/verksamheten och kunderbjudandet
- Samverkan med andra avdelningar och föreningar inom HSB
- Upprätthålla och utveckla goda kundrelationer
- Kalkylera på anbud, följa upp och utveckla affärerna, affärsansvar för avtal och leverans till kund
- I rollen ingår en del arbete på kvällstid (möten med kunder/brf styrelser)


Vem söker vi?
Vi tror att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande och arbetserfarenhet inom ekonomiområdet. Du har ledarerfarenhet och har med fördel drivit förändringsarbete. Du har en god helhetsförståelse för ekonomiska processer och kan se flödenas betydelse och inverkan på verksamheten. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är en förutsättning och du har också goda kunskaper i Excel.

Vem är du?
Du är en strukturerad person med god affärsförståelse som trivs i en organisation i förändring. Du är en god lyssnare med bra kommunikativ förmåga som kan ta vara på medarbetarnas idéer, kompetens och engagemang. Du tycker om att ansvara för och driva förändringsarbete och har lätt att skapa förtroende och självständigt driva projekt och frågor. Du har en tydlighet i förväntan och riktning både gentemot ditt team och övriga mottagare i organisationen där du med integritet och en naturlig pondus driver utvecklingen framåt

Ansökan
I denna rekrytering har HSB Malmö valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Chef Ekonomiska Tjänster

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2021
  • Ansök senast: 1 juni 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


19 december 2024

11 december 2024