OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Naou AB grundades 2015 och är ett gränsöverskridande e-handelsföretag. Vi har levererat europeiska produkter till den enorma kinesiska marknaden.
Har du en stark strukturerad profil med stort intresse för servicehantering och processoptimering för att utveckla vår nya e-handelsverksamhet?
Är du vår nya kollega? Vi letar efter en proaktiv problemlösare med uppmärksamhet på detaljer, som kommer att spela en aktiv roll för att ta vårt leverantörs- och kundtjänstteam till nya höjder. Ser du dig själv i ett starkt, mångkvalificerat team i ett dynamiskt företag som ger dig ut på en spännande resa? Här är en möjlighet att verkligen göra en förändring!
Du kommer att ta en viktig roll som Operations Manager som du stöder interna och externa intressenter. Du kommer att vara ansvarig för att leda två lag som exempel - Stöd vårt supply chain-team med kommunikation och optimal process mellan lager, logistik och leverantörer. Dessutom kommer du att stödja vårt kundserviceteam för att ta vår kundservice till högsta nivå. Denna roll kommer att ha ett mycket brett spektrum av uppgifter, där en naturlig känsla för struktur och prioritering är nödvändig.
Som person är du öppensinnad och du har en stark drivkraft för att lyckas, vilket gnuggar på dina kollegor! Du har en positiv inställning till alla uppgifter, både rutinmässiga och projektorienterade uppgifter. Du är dedikerad, stolt över att nå dina mål och inte minst fasas inte lätt av oförutsedda utmaningar.
Ditt ansvar
· Hantera och utveckla nya affärer inom livsmedelsindustrin för den kinesiska marknaden
· Anslut, gränssnitt och optimera operativa flöden och processer
· Uppföljning av beställningar, påfyllning och retur
· Stark förvaltning av intressenter med vårt logistik- och lagerteam
· Spela en central roll för att hantera vår kund- och partnerupplevelse
· Nyckelpunkt för underhåll och administration av partner
· Bygg relationer i toppklass med våra partners
· Se till att bästa kvalitet på data används när du hanterar alla intressenter
Vi förväntar oss att du
· Magisterexamen i affärer, marknadsföring, ekonomi eller relaterad till världens 100 bästa universitet.
· Minst 3 års B2B-erfarenhet från en liknande position, föredrar inom livsmedelsindustrin eller relaterad.
· Etablerat affärsnätverk med kinesisk livsmedelshandel och väl förståelse för kinesisk affärsmiljö, inklusive landspolitik, internationell handelsprocess etc.
· Mandarin på naturlig nivå och flytande på både muntlig och skriftlig engelska
· Superanvändare av ERP-system och SM-annonsplattform - WeChat, Douyin.
· 1-2 års erfarenhet av kinesisk e-handelskanal, t.ex. Taobao, Tmall
· Ha en naturlig känsla för excel och data (exempel på inventeringsrapporter)
· Är en stark lagspelare och fungerar bra tvärfunktionellt
· Är beredd att utmana och bidra till den fortsatta utvecklingen och tillväxten av företaget genom din egen kunskap och nyfikenhet
· Är strukturerad och kommer att följa upp självinitierade uppgifter
Om du vill gå med oss. Skicka ditt CV och personligt brev så snart som möjligt till Lin@air.dk. Eventuella frågor du kan ha är vi mer än glada att svara på. Ansökningar utvärderas fortlöpande.