Chef för back office till Lannebo Fonder

Chef för back office till Lannebo Fonder

Arbetsbeskrivning

https://www.lannebofonder.se/)



Lannebo är ett av Sveriges ledande oberoende fondbolag som funnits sedan 2000. Lannebo bedriver äkta aktiv förvaltning av aktie- och räntefonder och har som vision att vara en världsledande kapitalförvaltare inom utvalda nischer. Lannebo förvaltar idag över 80 miljarder kronor åt privatpersoner, företag och institutioner. Fondbolaget har ca 45 anställda och kontor i centrala Stockholm och Köpenhamn. Vi söker nu en chef för back office till vårt kontor i Stockholm.

Som back office-chef spelar du en nyckelroll från dag ett. Du kommer att leda och utveckla back office och öka automatiseringen och digitaliseringen av gruppens arbetsmetoder. Denna roll tillhör organisatoriskt vår administration och innebär samarbete med förvaltarna, risk- och compliancefunktionerna och kundservice samt externa kontakter.

Om tjänsten

Som chef för back office har du personalansvar för en grupp med fyra personer och deltar själv i det löpande arbetet med att administrera affärsflödena i bolagets fonder och mandat. Gruppen arbetar med fondvärdering och -redovisning, hjälper till med löpande kontroll av fondernas placeringsregler och risker samt upprättar årsberättelser och andra fondrapporter samt performance-, kund- och myndighetsrapportering. Det ingår även i uppgifterna att säkerställa att nya fonder och mandat integreras i den existerande verksamheten. Lannebo strävar efter att hålla högsta kvalitet i alla led och det löpande arbetet i back office är avgörande för att uppnå detta.

Samtidigt är en central del av din roll att effektivisera våra processflöden i stort och smått. Du blir en viktig del av vår strävan att automatisera och digitalisera administrativa processer. Vidare består din roll av att operativt driva igenom projekt från ax till limpa. Majoriteten av dina projekt är systemrelaterade då Lannebo står inför en del systemskiften.

Kvalifikationer och personlighet

Vi söker dig som har akademisk examen från högskola/universitet. Vi söker dig som har arbetat minst 3 år inom ekonomi/bank/finans och vi ser gärna att du har arbetat inom fondbranschen sedan tidigare. Du har tidigare arbetserfarenhet från rollen som ledare och du har tidigare erfarenhet från systemrelaterat förbättringsarbete. Du har vana och intresse för system och du ser det som en naturlig del av arbetet att aktivt utveckla och förbättra arbetssätt och metoder tillsammans med teamet. Du har goda kunskaper i Excel och du är flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Som ledare och person är du prestigelös, engagerande och utvecklingsinriktad. Du är strukturerad, har en hög kapacitet och är skicklig på att självständigt driva ditt arbete framåt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra, internt och externt. Vidare trivs du i en kultur som präglas av högt i tak där du får möjligheten att ta mycket egna initiativ.

Intresserad?

Detta är en rekrytering med tillsvidareanställning hos Lannebo. Lannebo tillämpar 6 månaders provanställning. Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I denna rekryteringsprocess samarbetar Lannebo med SJR. Urval/Intervjuer sker löpande och vi rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan snarast. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Simon Jordal/Recruitment Consultant.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/).

Titel: Back Office-Chef

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2020
  • Ansök senast: 19 juli 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 november 2024

Head of Contract Management

Head of Contract Management

11 november 2024

11 november 2024