Chef för Brings ombudsnätverk

Chef för Brings ombudsnätverk

Arbetsbeskrivning

Vi på Bring är tillsammans med vårt moderskepp Posten Norge ett av Nordens största logistikbolag. Du har säkert skymtat våra gröna lastbilar ute på vägarna, nyttjat våra hemleveranstjänster eller noterat vår profilering som den gröna hållbarhetsaktören på logistikmarknaden. Från 2019 har du även kunnat se Bring-loggan tapetserad i fönstret på din närmsta livsmedelsaffär eller din lokala spelbutik. Detta är resultatet av Brings etablering på ett ombudsnätverksom består av tusentals olika knytpunkter i svenska städer där privatpersoner har möjlighet att hämta ut sina beställda e-handelspaket. Satsningen på ett eget ombudsnätverk är en av våra många lösningar till att möta den ökande handeln på nätet och realisera vår tillväxtplan i Norden.
Det här nätverket har skapat ett fundament till att fortsätta utveckla både marknadsledande tjänster och digitala lösningar som möter slutkonsumentens önskemål vid e-handel, vilket ger oss optimala förutsättningar att skapa den bästa mottagarupplevelsen tillsammans med våra kunder.
Trots ett etablerat nätverk, rigida processer, nöjda kunder och ett fantastiskt team på plats så saknar vi en vital hörnsten och det är här du kan komma in i bilden. Just nu söker vi nämligen efter en erfaren ledare till vårt ombudsteam.
Teamet ifråga som har varit med och skapat detta ombudsnätverk består av nio stjärnsäljare placerade från Umeå i norr till Malmö i söder. Ditt ansvar som chef blir att leda gruppen framåt mot ambitiösa mål i såväl strategisk som operationell utsträckning. Även fast strukturen är på plats så finns stort utrymme att förfina och utveckla nätverket för att möta framtida krav från marknaden.
I din vardag har du många olika gränssnitt att förhålla dig till. Du kommer arbeta tätt med kollegorna på avdelningen när det gäller analys och nya tjänster som tas fram för nätverket, i alla dessa gränssnitt är din kommunikationsförmåga och blick för helheten av avgörande betydelse.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ledarskap
Personal- och resultatansvar för ombudsteamet
Vidareutveckla interna rutiner för att skapa mer effektivitet och framdriftskraft
Sätta och följa upp mål för medarbetarna
Ansvara över drift, vidareutveckling och förvaltning av koncept i ombudsnätverket
Utveckla rutiner och metoder för att stötta ombuden i det dagliga arbetet, exempelvis genom utbildningsinsatser, framtagande av statistikrapporter eller nya sätt att kommunicera förändringar av rutiner
Ansvara för att utveckla avtal med relevanta partners och leverantörer i ombudsnätverket

Operationellt och strategiskt
Ansvara för att förvalta och utveckla processer och rutiner som säkerställer att kvalitet och lönsamhet upprätthålls
Vara den sammanhållande faktorn mellan teamet och övriga avdelningar, främst operations och IT
Vara en kravställare mot IT och operations i utvecklandet av nya processer och funktioner
Genomföra analyser, ta fram beslutsunderlag och implementera strategiskt och taktiskt viktiga initiativ som skapar ett konkurrenskraftigt ombudsnätverk
Vem är du?
För att lyckas i den här rollen så tror vi att du har cirka 5–10 års erfarenhet av ledarskap och chefsroller, gärna från säljmiljöer. Från dina tidigare roller har du skapat dig en stark processförståelse och förmågan att se det stora i det lilla. Du har förmågan att prata ”flytande IT” och kan således agera kravställare för digitala utvecklingsprojekt. Om du har erfarenheter från detaljhandeln så kommer anpassningen till vår logistikvardag bli betydligt enklare. Du behärskar svenska och engelska på en flytande nivå och är en utmärkt kommunikatör.
Minst lika viktigt som din formella bakgrund är dina personliga egenskaper. Gruppen du kommer att leda består av ett gäng hungriga medarbetare som alla delar ett otroligt säljdriv. De är ambitiösa, självgående och lägger ner otroligt mycket själ i sitt arbete. Din uppgift som kapten över skutan blir att säkerställa att teamet seglar mot samma mål, arbetar med kontinuerliga förbättringsåtgärder och behåller fokus på det som skapar värde. Detta ställer höga krav på att du är trygg i ditt ledarskap och bemästrar balansen mellan att vara tydlig i ditt mandat och att bidra till gemenskapen i gänget.
Eftersom du har varit en framgångsrik ledare i ett antal år förutsätter vi att du har en hög social kompetensoch en förmåga att entusiasmera olika typer av människor.
I ombudsteamet blandas långsiktiga strategiska initiativ med högst operationella bränder att släcka, vilket innebär att du behöver känna dig bekväm i båda. Du tilltalas av en vardag där du ena dagen förhandlar avtal med en butikskedja, för att nästa dag tillfälligt frångå ditt långsiktiga fokus och stötta ett överfullt ombud. Läser man mellan raderna här så förstår du att din prestigelöshetär en nyckel för att trivas. Sist men långt ifrån minst så har du en stark analytisk förmåga som gör det möjligt för dig att anamma ett logiskt angreppssätt på problemlösning.
Varför Bring?
Om du i din nästa ledarutmaning vill stå i händelsernas centrum så är den här rollen som klippt och skuren för dig. Succén med vårt ombudsnätverk har fått strålkastarna att riktas åt vårt håll och enhetens fortsatta utveckling är ett stort fokusområde från koncernhåll. Du blir dessutom en del av ett bolag som befinner sig i den häftigaste tillväxtresa vi någonsin genomfört, i en bransch som genomgår en revolution in i den moderna eran.
Omfattning och placering
Tjänsten är på heltid (100%) med 6 månaders initial provanställning innan den omvandlas till en tillsvidareanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Brings svenska huvudkontor i Västberga, Stockholm. Resor förekommer i tjänsten.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 21 februari. Ansökningarna hanteras löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vila inte på hanen.
Har du frågor relaterade till tjänstens karaktär är du välkommen att kontakta anställande chef, Mona Zuko, via mona.zuko@bring.com.
Har du frågor kopplade till rekryteringsprocessen kan du kontakta Rekryteringsansvarig, Jakob Ingemansson, via jakob.ingemansson@bring.com
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

Kontorschef till Norra Resurs!

Kontorschef till Norra Resurs!

23 december 2024