Chef för Contactcenter

Chef för Contactcenter

Arbetsbeskrivning

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3 300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar.
Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer?
Inom verksamheten för Tillväxt och Kommunikation ligger ansvaret för Receptionen och där sker det första mötet mellan medborgare, besökare och näringsliv när man kontaktar staden. Utifrån Landskronas ständigt pågående förbättringsarbete är ambitionen nu att lyfta och vidareutveckla denna verksamhet till att bli ett professionellt ContactCenter där man säkrar hög tillgänglighet, god service och ett kunnigt bemötande oavsett ärende eller vald kontaktkanal in mot samtliga verksamheter inom Landskrona stad.
Nu söker vi dig som kan ta ansvaret att hjälpa oss nå våra mål och bygga upp vårt
state of the art Contactcenter i Landskrona

Välkommen med din ansökan!




ARBETSUPPGIFTER
Fokus för rollen är att ta ansvaret för att bygga upp och utveckla verksamheten mot de mål som har satts upp. Det finns en stor förväntan hos de befintliga medarbetarna kring den kommande förändringen, att få möjlighet att utveckla sig själva mot att bredda dialogen med stadens medborgare och hantera fler typer av ärenden via olika kontaktsätt.
Som Chef för ContactCenter kommer du att utveckla, inspirera och leda dina medarbetare genom denna förändring som även omfattar en helt ny, arkitektutformad arbetsmiljö samt införandet av ett modernt telefonisystem i högklass. Rollen kommer att jobba tätt med företrädare för stadens förvaltningar i syfte att utveckla en god kunskap om förväntade ärenden som skall kunna lösas av ContactCenter direkt vilket förväntas leda till en högre effektivitet i systemet och därmed nöjdare medborgare.


KVALIFIKATIONER
Din profil
För att klara utmaningen tror vi att du har följande med dig;
* Dokumenterad erfarenhet av service och gärna utveckling av Contactcentra/kundtjänstfunktion alternativt är du en supervass, operativ projektledare
som har förmåga att driva förändringsprojekt från ord till handling med lyckosamma
resultat. Du ser möjligheter och lösningar där andra kanske ser hinder.
Stort intresse och förståelse för digitalisering
* Du är en van kommunikatör med goda språkkunskaper.
* Du är bra på att bygga relationer inom hela organisationen och tillse den breda skarans
intressen och har ett stort kundfokus.
* Du är en stark inspiratör med stort engagemang och rejält serviceinriktad
*Du är proaktiv och har ett starkt ansvarskännande och självledarskap. Vad vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig att vara med på en unik resa där du får ett stort mandat att forma ett
ContactCenter som förväntas ligga i framkant utifrån de mätningar som görs i Sveriges kommuner.
Detta är en fantastisk möjlighet där du får bygga upp något nytt och funktionellt för en mellanstor, spännande kommun med stark framåtanda och att få vara med i en stads utvecklingsarbete där du jobbar tätt med kollegor inom näringslivs- och destinationsutveckling samt kommunikation.


ÖVRIGT

Vi tillämpar fortlöpande rekrytering. Tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens utgång.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt personuppgiftslagen.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Förskolechef Ulrika Pålsson
0418-474536

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landskrona stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Besöksadress

Drottninggatan 7 26180 Landskrona
None

Postadress

Stadshuset
Landskrona, 26180

Liknande jobb


Kommunikationschef

Kommunikationschef

22 augusti 2024

Kommunikationschef till Grundskoleförvaltningen

Kommunikationschef till Grundskoleförvaltningen

16 augusti 2024

Kommunikationschef

Kommunikationschef

15 augusti 2024

Kommunikationschef

Kommunikationschef

7 augusti 2024