OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är stolta över vår långa historia av gästfrihet och medmänsklighet som vi arbetat med sedan 1882. Diakonistiftelsen Samariterhemmet är en självständig stiftelse med kristen värdegrund och hos oss arbetar ca 90 personer. Vår hotell- och konferensverksamhet ligger centralt och består av hotell Duvan som är gemytligt med 32 rum, nyrenoverade konferens- och mötesplatser samt restaurang Otto i Samariterhemmet. Vi är inne i en expansiv fas och att växa och utveckla hotell- och konferensverksamheten är en del av det. Hotell & konferens drivs kommersiellt men all vinst återinvesteras i verksamheterna. Våra kunder är kyrkan, organisationer, offentlig verksamhet samt företag. Läs gärna mer om oss på www.samariterhemmet.se
Uppgifter och roll
Du har fullt verksamhets-, resultat-, budget- och personalansvar. Uppdraget är att få verksamheten att växa genom ökad försäljning, ökad merförsäljning och ökat antal ramavtal. Uppdraget är också utveckling av personal och utveckling av verksamhet tex utveckling av hotellpaket, gästbemötande, hållbarhet och att tillsammans med övriga verksamheter bygga programverksamhet tex retreat och kursverksamhet. Du representerar och medverkar till att bygga ett än starkare varumärke. Ditt personalansvar omfattar idag ca 5 personer. Du ansvarar för att sätta mål, upprätta och följa upp verksamhets- och affärsplan. Du har ansvaret för ekonomistyrning, analys och rapportering. Till ditt stöd finns supportfunktioner så som kommunikation, HR, ekonomi, fastighet inklusive vaktmästeri, kvalitet och IT. Du rapporterar till direktor och ingår i Samariterhemmets ledningsgrupp där ditt uppdrag är att bidra till helheten.
Vem är du
Du uppskattar en blandning av strategiskt och operativt arbete och att leda för utveckling och tillväxt. Du har ett kommersiellt och säljande driv och bygger och utvecklar kundrelationer och verksamhet med ett stort engagemang och med framgång. Du är inspirerande, motiverande med vilja att utveckla medarbetarna och har god förmåga att delegera. Vi förväntar oss att du är strukturerad och analytisk samtidigt som du är utpräglat lösningsorienterad och flexibel.
Din bakgrund
Vi önskar att du har erfarenhet av ledande befattning med resultat-, budget- och personalansvar helst inom aktuellt verksamhetsområde. Relevant utbildning inom hotell – konferens- och restaurangbranschen och/eller dokumenterad relevant erfarenhet där goda resultat kan påvisas. Du har försäljnings- ekonomi- och analyskompetens. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både verbalt och skriftligt samt är bekväm med hotell- och konferensrelaterade IT-system och har goda kunskaper i Officepaketet. Meriterande är om du har erfarenhet av marknadsföring. Har du utbildning inom ekonomi är det också meriterande. Körkort är önskvärt.