Chef för ECC Sverige

Chef för ECC Sverige

Arbetsbeskrivning

Hos oss på Konsumentverket får du förtroende att göra nytta för många. Som chef är du med och leder arbetet med att skapa en bättre vardag för Sveriges konsumenter. Konsumentverkets upplysningstjänst ger stöd till konsumenter när till exempel flygresan blev försenad eller varan som beställdes på nätet aldrig kom fram. ECC Sverige är en del av upplysningstjänsten och ger juridisk rådgivning samt hjälper till med medling när det gäller gränsöverskridande handel inom EU.



Om jobbet

ECC Sverige är en del av nätverket European Consumer Centres Network (ECC Net). Du deltar operativt och strategiskt i nätverkets arbete och har därför kollegor runt om i hela Europa. I arbetet ingår att genomföra och redovisa Konsumentverkets uppdrag att tillhandahålla ECC Sverige till EU-kommissionen. Tillsammans med övriga chefer inom enheten leder och utvecklar du arbetet med att ge konsumenterna vägledning och rådgivning. I nuläget består din enhet av åtta rådgivare. Arbetsspråket inom ECC-nätverket är engelska.



ECC Sverige är en del av nätverket European Consumer Centres Network (ECC Net). Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.eccsverige.se.



Din roll

Som chef ansvarar du bland annat för att:



• Hantera personal-, budget- och resultatansvar
• Bidra i myndighetsgemensamma lednings-, planerings- och utvecklingsprocesser
• Representera myndigheten i externa sammanhang, nationellt och internationellt
• Leda och utveckla verksamheten enligt EU-kommissionens direktiv


Din profil

Du har relevant högskoleutbildning och kvalificerad ledarerfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av internationellt arbete och EU-projekt. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.



Du är drivande, strukturerad och målinriktad. Med helhetssyn och samverkan i fokus arbetar du aktivt mot uppdrag och resultat. Du skapar goda samarbetsrelationer såväl internt som externt. Som ledare är du trygg, kommunikativ och coachande. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke. Vi värdesätter att vi är olika, det berikar vår verksamhet.



Anställningen

Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats är i Karlstad.

Vi har flexibla arbetstidslösningar med förtroendearbetstid och arbete delvis på distans.



Här finns möjlighet till personlig utveckling och kollegialt lärande. Som ny chef på Konsumentverket får du chefsintroduktion och tillgång till chefsstöd.



Om du vill jobba i en myndighet där vi gemensamt tar ansvar för verksamhet, utveckling och samarbete – då kommer du att trivas hos oss!



Vill du få mer information?

Mer information om anställningen får du av avdelningschef Cathrin Lundqvist.

Fackliga representanter är Maria Lindstedt för OFR vid Konsumentverket och Anna Gunnarsson för Saco-S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefon 0771-42 33 00.



Så här ansöker du

Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2023/12.

Välkommen med din ansökan senast den 18 april 2023.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Tisell

Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsumentverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2023
  • Ansök senast: 18 april 2023

Besöksadress

Box 48
None

Postadress

Box 48
KARLSTAD, 65102

Liknande jobb


21 november 2024

20 november 2024

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

20 november 2024

20 november 2024