OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och fylla salongerna på GöteborgsOperan och arbeta i en kreativ och nyskapande miljö? Då är GöteborgsOperan en plats för dig!
GöteborgsOperan ägs av Västra Götalandsregionen och hade 2015 en omsättning på 472 miljoner kr.
Vi har idag mellan 25 och 30 procents egenfinansiering och största delen kommer från biljettintäkter.
Arbetsuppgifter
Som Chef för försäljningsavdelning och foajé ingår du i marknads- och försäljningsenheten. Du rapporterar till Marknads- och försäljningschefen men har ett nära samarbete med flera andra avdelningar på GöteborgsOperan. Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att leda verksamheten för försäljningsavdelningen och foajépersonalen. Detta innebär att du medverkar i utvecklingen av långsiktiga försäljningsplaner/samarbeten och att du har ansvar för genomförande och uppföljning. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla verksamheten för att kunna möta framtidens utmaningar. Det innebär att du kommer att arbeta med förändring inom olika områden. På avdelningen ansvarar man för biljettförsäljning, Operashop, guidning, introduktion samt foajépersonal i form av värdar/värdinnor. Du har budgetansvar och personalansvar för 15 tillsvidareanställda samt cirka 50 extraanställd personal. Avdelningen ansvarar för publiken vid föreställningar.
Utbildning och erfarenhet
- Du har en akademisk utbildning. Förslagsvis med kurser inom ledarskap och försäljning.
- Du har god erfarenhet av att vara chef med personalansvar.
- Du har arbetat minst fem år inom försäljning.
- Du har erfarenhet av att coacha säljande personal.
- Det är meriterande om du har erfarenhet från en politiskt styrd organisation och om du har kunskap om säkerhetsfrågor.
Kvalifikationer
Du behöver kunna inspirera och coacha din personal. För att lyckas i rollen krävs att du är initiativrik, drivande och alltid strävar efter att gå i mål med dina uppgifter. Du är både en närvarande chef som finns på plats för att lösa dagliga frågor och som dessutom arbetar med långsiktig verksamhetsutveckling. Det är viktigt att du kan driva förändringsprocesser.
Vår publik liksom våra medarbetare representerar olika människor och yrkesgrupper. Detta bidrar till ett mycket intressant och spännande arbete som ställer höga krav på mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är mån om ett gott arbetsklimat och har god förmåga att hantera svåra situationer både gentemot kund och personal.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %.
Arbetet är delvis förlagt på helger och kvällar.
Tillträde 1 februari 2017 eller efter överenskommelse.
Sista ansökningsdag är den 27 november 2016.
Vill du veta mer kontakta:
Marknads och försäljningschef Ing-Marie Persmo tel. 031-10 80 39
HR-specialist John Göransson tel. 031-10 80 09
Fackliga representanter är för Ledarna Karin Brittsjö tel. 031- 10 80 34
och för Teaterförbundet Charlott Moberg tel. 031-10 80 37
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Wigren HR-specialist
031-108165
Hannah Griffiths, utvecklingsledare SKAPA
031-108155