OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på vår spännande och utmanande resa att modernisera och digitalisera Scanias HR-support? Som chef för HR Service Center bidrar du till att våra chefer och medarbetare får ett professionellt HR-stöd på ett optimerat sätt.
HR Service Center är en ny organisation inom Scanias centrala HR-organisation och Human Resources Support. Vi söker nu en chef som vill vara med och bygga upp vår nya verksamhet.
Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag som chef för HR Service Center är att utifrån verksamhetens behov utveckla servicecentret till dess fulla potential. I det ligger bland annat att möjliggöra hög tillgänglighet för chefer och medarbetare till professionella, snabba, enhetliga och kvalitativa svar på frågor inom HR-området.
Du arbetar på uppdrag av avdelningschefen och ingår i dennes ledningsgrupp. I ditt uppdrag ingår att organisera, planera och följa upp verksamheten utifrån våra servicemål. En viktig aspekt är att säkerställa att kompetens och resurser är anpassade efter gruppens uppdrag samt att utifrån detta rekrytera, leda, coacha och utveckla medarbetarna. Du har även det övergripande ansvaret för att processer och arbetssätt utformas, är effektiva och utvecklas över tid. Det senare görs i samverkan med lämpliga HR-representanter inom Scania.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete inom HR med möjligheten att vara med och bygga upp en ny digitaliserad och optimerad HR-verksamhet för att stötta Scanias chefer och medarbetare. Scania erbjuder även förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis personalbil, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris, resultatbonus och arbetstidsförkortning bland annat. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Jobexpress.
Din profil
Du har en utbildning på högskolenivå, gärna med inriktning mot HR samt flera års arbetslivserfarenhet inom administration, gärna inom en serviceorganisation. Vi tror även att du behöver tidigare chefs- eller ledarskapserfarenhet för att lyckas i detta uppdrag.
Du stimuleras av att ha stort ansvar för att driva, genomföra och följa upp mål/aktiviteter. Du är vidare en god ledare med stark förmåga att engagera och utveckla dina medarbetare i linje med verksamhetens mål.
Kvalitet är viktigt för dig och du ser förstklassig service som en självklarhet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en naturlig del av vårt arbetssätt och vi ser gärna att du har erfarenhet av detta.
Vi förutsätter att du är kommunikativ och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt kompetens inom system. Det är meriterande om du har byggt upp nya verksamheter och genomfört större förändringar.
Ytterligare information
Kontakta gärna Anna-Lena Henriksson, 08-553 860 46 för mer information om tjänsten.
Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betyg/intyg.
Gör din ansökan via http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till kandidatbokning@scania.com
OBS! Ange Scanias Job Id 20177364 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior (endast i word eller pdf-fomat). Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.
Vi ser fram emot din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Randstad .