OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen ”Järfälla för alla framåt”. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb
Järfälla kommuns servicecenter ingår i avdelningen ”Verksamhetsstöd och medborgarservice”. Vi har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden. Vi har såväl externa som interna funktioner, bland annat IT-servicedesk, som ger support till kommunens anställda och externa utförare vad gäller deras IT-verktyg och verksamhetsnära system. Det är ett team på fyra personer som ger användarstöd, både per telefon och vid personliga besök, till fyra tusen anställda! Nu söker vi en engagerad och driven chef till detta starka team!
ARBETSUPPGIFTER
Större delen av IT-stödet för kommunens anställda är outsourcad till en extern leverantör, därför kommer chefens uppdrag att innebära att följa upp att vår leverantör arbetar enligt avtal. En annan del av arbetet kommer att vara att ta fram rutiner och gränsdragningar för kommunens användarsupport av verksamhetsnära system. Detta är en process som påbörjats i år, men vi har mycket utvecklingsarbete framför oss. En viktig del av uppdraget blir ansvaret för servicecenters ärendehanteringssystem som är planerat som ett komplett kontaktcentersystem. Vid större incidenter, eskaleringar eller svårare ärenden är du ansvarig för kommunikationen med användare och leverantörer. Därför är det viktig att du är pedagogisk och smidig i din kommunikation. Du ansvarar för att målsättningar för service, tillgänglighet och kvalitet uppnås.
Du kommer dessutom:
- ha personalansvar
- leda gruppen i dess dagliga arbete, ansvara för problemlösning och stöttning i den dagliga driften
- rekrytera nya medarbetare till gruppen
- upprätta och utvärdera rutiner, processer och dokumentation.
Tillsammans med ledningen på servicecenter medverkar du i att:
- förmedla visioner och målsättning till personalen
- följa upp mål, prestationer och kvalitetskalibrering
- utveckla, planera och genomföra utvecklings- och karriärplaner.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet som chef inom IT-support/ Helpdesk/ Servicedesk alternativt att IT-supporterfarenhet kombinerad med ledarerfarenhet inom något annat område. Du har kunskap on moderna processer och ärendehanteringssystem samt om ITIL.
Vi ser det som starkt meriterande om du har:
- utbildning inom IT eller annan passande högskoleutbildning
- tidigare erfarenhet av styrning av leverantörer och tjänster
- tidigare erfarenhet av PM3
Hur är vår blivande servicedeskchef som person?
Vi vill hitta dig som ger service i världsklass och sätter alltid användaren i fokus. Du förstår verksamhetens mål väl och utifrån dem sätter du upp mål för dig själv och arbetar målinriktat för att uppnå dem. I din ledarroll, motiverar och engagerar du medarbetarna för att uppnå gemensamma mål.
På vår arbetsplats sker ständiga förbättringar, vi vill framåt och vi vill utveckla. Därför är det viktigt att du delar vår ambition. Vidare är du lyhörd, kommunikativ och flexibel i ditt sätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi står inför ett antal större förändringar som kräver god förmåga att strukturera och planera.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga drag, och speciellt vid din förmåga att leda och motivera andra!
Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef "Stöd och omsorg" Yaël Edvardsson
Servicecenterchef Sara Lindgren
Rekryterare Frida Lönnbom
08-580 290 92
Tf. Gruppchef Åsa Otterbjörk
utbildningsansvarig Elena Buzakova
085809092
Gruppchef Jannika Hedberg
utbildningsansvarig Elena Buzakova
0858029092
Gruppchef Mia Hagman
Utbildningsansvarig Malin Nordh
0858029092