Chef för kansli och säkerhet

Chef för kansli och säkerhet

Arbetsbeskrivning

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningschefen för kansli och säkerhet är en av fyra avdelningschefer inom kommunstyrelsens verksamhetsområde organiserat direkt under kommunchef. Tillsammans ansvarar kommunstyrelsens verksamheter för styrning av övergripande processer, stöd till förvaltningar och chefer, samordning mellan verksamheter och uppföljning av de gemensamma processerna.
Avdelningen består av 20 medarbetare med uppdrag som ärendehantering, informationssäkerhet, nämndadministration, register och arkiv, säkerhetsarbete och civilt försvar, juridik, valfrågor, försäkringar, överförmyndare med mera.

KVALIFIKATIONER
VI söker dig som har en akademisk examen inom statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller likvärdig utbildning.
Du har arbetat som chef med ansvar för verksamhet, personal och ekonomi inom offentlig verksamhet och erfarenhet av att arbeta nära förtroendevalda och nämnder/styrelse.
Vi ser gärna att du i din bakgrund har erfarenhet av offentlig rätt, offentlighet och sekretess och säkerhetsarbete i offentliga organisationer inklusive informationssäkerhet.
Vi viktar personliga egenskaper som stabilitet, samarbetsförmåga, struktur och kvalitetsorientering högt. Du behöver vara självgående och van att hantera frågor med stor bredd. Det krävs mycket god svenska i tal och skrift.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, sektor kommunstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2022
  • Ansök senast: 18 september 2022

Liknande jobb


22 november 2024

Enhetschef administrativa enheten

Enhetschef administrativa enheten

22 november 2024

18 november 2024