OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ale kommun ligger strax norr om Göteborg och har 28 000 invånare. Vi är 2 000 personer som jobbar med att göra det lätt för Aleborna att leva. Att pendlingen är enkel med direkttåg från både Trollhättan och Göteborg gör bara saken bättre.
Vi som jobbar i Ale kommun ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?
Vi söker dig som vill leda och utveckla Ale kommuns kundcenter. Kundcentret kommer att vara kommunens ansikte utåt och målet är att förbättra tillgänglighet och service. Med kundcentret erbjuder vi en väg in till kommunen via flera kanaler.
Just nu pågår förberedelserna för att införa ett kundcenter hösten 2015. Invånare, besökare och företagare ska snabbt och enkelt kunna få svar på sina frågor eller hjälp i olika ärenden. Som chef för kundcentret är du med och bygger upp och utvecklar den verksamhet som kommer att utgöra navet i Ale kommun. Detta gör du i stor samverkan och i samarbete med alla verksamheter. Som enhetschef för kundcenter rapporterar du till kommunikationschef.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär:
- Enhetschef med personal-, budet- och arbetsmiljöansvar (vid start 6-8 personer).
- Leder och coachar dina medarbetare.
- Strategiskt ansvar för att leda och utveckla verksamheten i linje med kundcentrets målsättning.
- Effektivisering genom processutveckling och digitalisering.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller likvärdig utbildning. Du har erfarenhet av ledande befattning inom serviceutveckling och kundtjänst, samt av strategiskt förändrings- och utvecklingsarbete.
Du har arbetat som chef med personal- och budgetansvar under en längre tid.
Vi ser positivt på erfarenhet av och förståelse för ledning och styrning i offentlig verksamhet.
Önskvärda egenskaper:
- Du är en modig förebild och har en stark drivkraft.
- Du är lyhörd och tydlig med ett coachande, närvarande och entusiasmerande ledarskap.
- Du arbetar strukturerat och systematiskt.
- Du har en förmåga att se helheter och sätta kunden i fokus.
- Du är prestigelös, utåtriktad och har en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.
- Du har hög servicekänsla och social kompetens.
ÖVRIGT
Mångfald i organisationen ser vi som en framgångsfaktor.
TILL JOBBANNONSÖRER!
ALE KOMMUN HAR EN VÄL UTARBETAD REKRYTERINGSSTRATEGI, BLAND ANNAT I SAMARBETE MED OFFENTLIGA JOBB. VI UNDANBER OSS DÄRFÖR KONTAKT MED YTTERLIGARE ANNONSÖRER. VÄNLIGEN RESPEKTERA DETTA.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne Kolni, kommunikationschef
0303-33 06 41, 0704-32 06 41
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Anne Kolni, kommunikationschef
0303-33 06 41
Enhetschef kontaktcenter Mari Schönenberg
0725-84 74 26