Chef för kundcenters ledningskansli

Arbetsbeskrivning

Du är analytisk, van att arbeta med komplexa kund- och kommunikationsfrågor, tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.Arbetet innefattar samarbete med andra delar av organisationen och samarbetspartners ofta övergripande och du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta.Du har också lätt att fokusera på rätt saker, anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.Arbetsuppgifter och ansvar Som chef för KC:s ledningskansli förväntas du på ett proaktivt sätt driva verksamheten framåt på ett effektivt och professionellt sätt samtidigt som du .har ansvar för att leda processerna för kort- och långsiktig planering och uppföljning av KC:s verksamhet och ekonomi .har ansvar för att bereda frågor rörande styrning och uppföljning av kundernas utnyttjande av KC:s tjänster .fångar impulser till förbättringar och är drivande i kvalitets- och verksamhetsutvecklingen .initierar och medverkar i olika samverkansformer .har det funktionella ansvaret för KC:s controllerverksamhet .stödjer platscheferna i produktionsstyrning och planering .ansvarar för KC:s resultatsammanställningar .har övergripande ansvar för att koordinera arbete med våra processer .har personal-, resultat- och budgetansvar för KC:s ledningskansli .ansvarar för att olika uppdrag som tilldelas KC tas om hand. Formell kompetens Du som söker har högskoleexamen gärna med kommunikations-, samhälls- eller juridisk inriktning eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga.Du har gedigen kunskap om olika kommunikationsformer, dess lämplighet i olika sammanhang samt hur dessa på bästa sätt samverkar.Kompetensprofil Som chef för KC:s ledningskansli är du en strukturerad, drivande, framtidsorienterad, mål- och resultatinriktad ledare med gott omdöme och personlig mognad och har .stor kunskap om och genuint intresse för samhällsfrågor .god ledarskapsförmåga med gedigen erfarenhet av strategiskt ledarskap gärna i förändring .gedigen strategisk- och kundorienterad förmåga, kan se till helheten och trivs med att utveckla verksamheten .lätt för att samarbeta, kommunicera och bidra till att skapa professionella relationer .en god förmåga att få dina medarbetare att utvecklas och arbeta mot uppsatta mål samt är lojal med fattade beslut. Erfarenhet av produktionsstyrning och processutveckling i ledande ställning är meriterande.Övrigt Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.Placering i Stockholm.Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 15 december 2010
  • Ansök senast: 11 januari 2011

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

20 november 2024