Chef för kundservice

Arbetsbeskrivning

Är du en person som brinner för kundservice och ledarskap? Habo Energi söker nu en Chef för kundservice och vi söker dig som trivs i en bred och omväxlande roll i ett mindre bolag där du får arbeta med helheten. Du som trivs i en roll som innehåller personalansvar, service och administration är rätt person för Habo Energi.

Om tjänsten:

Som Chef för kundservice leder och fördelar du arbetet för kundserviceverksamheten så att uppgifterna prioriteras enligt de strategier och målsättningar som gäller för verksamheten. I tjänsten ingår ett helhetsansvar i att säkerställa huvuddelen av organisationens administrativa arbetsuppgifter utförs. Du kommer även själv vara operativ i arbetet med kundsupport och administration. När det gäller kundernas olika kanaler in, är ditt ansvar att se till att de används och utvecklas på ett optimalt sätt.

I rollen ingår att ta fram process- och arbetsbeskrivningar samt ansvara för medarbetarnas kompetensväxling och utveckling. Som Chef för kundservice genomför du utvecklings- och lönesamtal för dina fem medarbetare och ansvarar för att upprätta en årsbudget för gruppen.

Chef för kundservice ingår i ledningsgrupp, förväntas aktivt delta i utveckling av bolagen och rapporterar till VD. Tjänsten är tillsvidare och omfattar heltid med placering i Habo. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens i kombination med påbyggnad av eftergymnasiala studier gärna inom marknadsföring, företagsekonomi, personaladministration, offentligt förvaltning eller liknande. För rollen som Chef för kundservice tror vi att du har minst tre års relevant arbetslivserfarenhet där tidigare ledarerfarenheter är meriterande. Att kunna uttrycka sig väl på svenska i tal och skrift är ett krav och kunskaper i engelska är meriterande. Tjänsten förutsätter god vana vid olika IT-system och det är meriterande med kunskaper från användning av ledningssystem och kravställning av IT-system.

Du som söker har goda ledaregenskaper och är prestigelös i kombination med stort kundfokus. Vi tror att du har en förmåga att se till helheten, söka enkla lösningar och har fokus på samarbete. Du har en ekonoms förståelse, är analytisk och målfokuserad och en hög kommunikativ förmåga. Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna vid tillsättning av tjänsten.

Habo Energi AB:

Habo Energi AB är ett lokalt energibolag som ägs till 100% av Habo kommun. Vi bedriver elhandel och producerar och distribuerar fjärrvärme. Vi erbjuder också Kabel TV och bredbandstjänster.
Habo Kraft AB är ett helägt dotterbolag till Habo Energi AB. Som nätägare ansvarar vi för eldistributionen inom större delen av kommunen.
Habo Bostäder AB är också ett dotterbolag till Habo Energi som äger och hyr ut lokaler och bostäder i Habo kommun. Läs mer på haboenergi.se.

Ansökan:

Välkommen med din ansökan via paverka.nu. Sista ansökningsdag är 21 oktober, urval sker dock löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Vid frågor kontakta Rekryteringskonsult Elin Ohlsson, 010-3319 062.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elin Ohlsson

Christine Mannerstråle

Bernt Legersjö

Matilda Lööw
010-3319064
Jenifer Ekström
010-3319065
Jenifer Ekström
010-33 19 065
Matilda Lööw
010-33 19 064
Elin Ohlsson
010-33 19 062
Karin Danvall
010-33 19 066
Peter Norburg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Påverka Nu Sverige AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 30 september 2016

Besöksadress

Konsistoriegatan 10 C 58234 Linköping
None

Postadress

Konsistoriegatan 10 C
Linköping, 58234

Liknande jobb


Team Manager - Linköping

Team Manager - Linköping

14 november 2024

Team Manager Kundservice

Team Manager Kundservice

11 november 2024