OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FÖRETAGSPRESENTATION Setra Group AB är Sveriges största och Europas tredje största träindustriföretag.Vi omsätter drygt 5 miljarder kronor och har cirka 1 400 medarbetare. Setra säljer träbaserade lösningar där egenproducerade sågade och förädlade trävaror är en del av försäljningen, men där också insourcade produkter ingår tillsammans med ett stort tjänsteutbud.Våra kunder är främst bygghandel och industriella kunder som hyvlerier, distributörer, importörer och träindustri som till exempel limträ-, fönster- och dörrtillverkare. Strategin är att på kundernas villkor följa dem till de marknader där de väljer att verka. Omkring 35 procent av Setras årsvolym säljs på den svenska marknaden.Export sker främst till Skandinavien, Centraleuropa och Japan.Koncernen har tolv sågverk, fem vidareförädlingsenheter och åtta distributionsenheter. Setra Group AB:s största aktieägare är Sveaskog AB med 50 procent, Skogsägarna Mellanskog ekonomisk förening med ca 26 procent och Lantbrukarnas Ekonomi AB (LRF) med cirka 23 procent .Övriga aktieägare innehar cirka 1 procent aktierna.PRESENTATION AV TJÄNSTEN Vi söker en engagerad och driven Chef för Kundservice som vill fortsätta att utveckla kundserviceenheten i Gävle.Kundservice Gävle är den största kundserviceenheten i Setra och har huvudansvaret för koordinering, allokering och optimering av produktsortimentet från sju sågverk och två förädlingsenheter. Tjänsten innebär också att; - Ansvara för att kunder och säljorganisation får förstklassig support och service för bästa kundnytta och lönsamhet så att verksamhetsmålen uppfylls.- Ansvara för budgetprocessens genomförande och övergripande produktionsplanering samt löpande följa upp och uppdatera så att den visuellt blir tillgänglig i affärssystemet för alla funktioner i flödet.- Leda kundservicefunktionen i det dagliga arbetet (allokering, affärsdokument, leveransplanering, fakturering etc) så att kundservicenhetens måltal uppnås. Som chef för kundservice har du personalansvar för tio personer och rapporterar till Chefen för Kundsupport, i vars grupp du ingår.Som chef för kundservice ansvarar du för kundserviceenhetens resultat, personal och deras utveckling som grupp och individer.I personalansvaret ingår att genomföra utvecklingssamtal, årliga lönerevisioner samt hålla regelbundna arbetsplatsträffar.Du som söker har relevant högskole-/universitetsutbildning gärna med inslag av marknadsföring eller motsvarande kunskaper.Du har flerårig branscherfarenhet eller liknande erfarenhet från tillverkningsindustrin.Det är meriterande med materialkännedom och kunskap om produktionsplaneringsprocesser i praktiken.Eftersom arbetet innebär personalledning förutsätter vi att du har god förmåga att leda och entusiasmera din personal gärna med en coachande ledarstil.Du behärskar engelska i tal och skrift samt har god datorvana vad gäller MS Office, meriterande är kunskaper i affärssystemet Timberbase.B-körkort är ett krav.Som person har du en analytisk och administrativt förmåga och är resultatinriktad med en vana att fatta beslut.Du har en god förmåga att se helheten.Detta kombinerar du med en god kommunikativ förmåga och en ödmjuk personlighet. Då våra enheter är spridda över landet innebär tjänsten resor till ca 20-30 %.Stationeringsorten är Gävle.Du är välkommen med din ansökan senast 31 juli 2006.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Löfrgen
Eva Boije
Olof Johansson
Fredrik Löfgren