OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scandinavian Business Seating är Skandinaviens ledande utvecklare och producent av ergonomiska sittlösningar i skandinavisk design för offentliga och privata miljöer.Gruppen etablerades som en koncern hösten 2007 och marknadsför tre starka varumärken HÅG, RH och RBM som i huvudsak säljs genom återförsäljare.Produktion sker vid fabriker i Norge och Sverige.Huvudkontoret ligger i Oslo.Gruppen är etablerad med dotterbolag i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Frankrike.Den totala omsättningen år 2008 var ca 1 300 MNOK.Gruppen har goda ekonomiska resultat och sysselsätter cirka 450 personer.Vi strävar efter en arbetsmiljö där medarbetare tar initiativ, ansvar och vågar var med att skapa en ny och spännande organisation.För mer information se, www.sbseating.com Chef för Kundservice och orderplanering i Nässjö Vi söker nu en chef till vår produktionsenhet i Nässjö, med fokus på optimering av vår kundservice- och orderplaneringsprocess.Vi söker en person som kan bidra till att säkerställa kundfokuserade och kostnadseffektiva produktions- , inköps- och distributionsprocesser, optimal orderplanläggning och proaktiv kundservice.Du måste vara utåtriktad och relationsskapande, kundfokuserad, produktionsorienterad och kunna uppvisa goda resultat av operativ ledning från en liknande befattning.Förutom att leda och utveckla avdelningen kommer du att ha en central roll i vidareutvecklingen av koncernens Kundservicefunktion i vår matris organisation.Du kommer, vid behov, att delta i koncernens Commercial Management Meetings. Befattningen rapporterar till VP Customer Support and Systems. Ansvarsområde * Ägare av kund-, kundorder- och planläggningsprocesserna i Nässjö * Daglig ledning (inkl personal- och budget ansvar) för avdelningen * Vidareutveckla och underhålla ERP systemet M3 i förhållande till kundservice, order- och planeringsprocesserna * Motivera, samt säkerställa att medarbetarna besitter rätt kompetens * Tillvarata informationsbehovet, på uppdrag av P & L Nässjö, till försäljningsenheterna * Utveckla och underhålla handlingsplaner och processer för de uppgifter som hör till verksamhetsområdet * Utarbeta och följa upp måltal för kundservice och orderplanläggning * Kontinerligt säkerställa att verksamheten är anpassad till marknadens behov, och genomföra de ändringar som kan vara aktuella Kvalifikationer * Minst 3 års högskoleutbildning inom relevant område.Arbetslivserfarenhet, inom fackområdet, kan kompensera formell utbildning * Goda språkkunskaper, innefattande svenska samt engelska muntligt och skriftligt * Goda ledaregenskaper, innefattande en förståelse för teamarbetets centrala betydelse.Förmåga att arbeta självständigt, vara noggrann, ha en god samarbetsförmåga, vara serviceorienterad och positiv.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.Vi erbjuder en anställning i en aktiv och spännande internationell miljö med goda möjligheter till professionell utveckling.I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco.Vi ser fram emot din ansökan via adeccos hemsida www.adecco.se Sista ansökningsdag: 2010-03-12