OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco söker för Schenker ABs räkning Schenker AB producerar och marknadsför transport- och logistiktjänster som möter högt ställda krav på kvalitet, effektivitet, enkelhet och miljöansvar. Våra ca 4000 medarbetare finns på 70 orter i landet, hanterar drygt 23,5 miljoner sändningar om året och ger service till 42 000 avtalskunder. Vi är en del av Schenker AG, en av världens ledande leverantörer av logistiktjänster. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor och uppmuntrar och stödjer såväl män som kvinnor i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. www.schenker.se Vi erbjuder ett stimulerande och ansvarsfullt arbete i en av landets främsta tillväxtregioner. Som Kundservicechef ska du skapa goda förutsättningar för ett effektivt kundservicearbete mot nya och befintliga kunder. I din roll ingår det att leda en grupp om ca 6-8 serviceinriktade personer som i vårt nya kundservicecenter tar hand om våra kunders förfrågningar på både en nationell och internationell marknad. Arbetsuppgifter Arbetet kräver ett långsiktigt strategisk tänkande i kombination med dagliga kontakter. Din framgång är beroende av din förmåga att samverka med kunder och berörda distrikt. Som chef för kundservicecenter ska ditt fokus ligga på att skapa och bibehålla ett starkt förtroende genom att utveckla en stark och god anda och atmosfär - som genom gruppen smittar av sig på kunderna. Du ansvarar för att följa upp effektivitet och kvalitet inom kundservicefunktionen. Du är direkt underställd chefen landstab produktion. Din profil Din bakgrund som chef/ledare är väldokumenterad med goda resultat och du har minst några års erfarenhet av personalledning inom kundservice eller motsvarande. Du är mål- och kvalitetsorienterad samt har ett väl utvecklat affärssinne. Du har en god förmåga att arbeta strategiskt och analytiskt utifrån en helhetssyn. Du har akademisk utbildning eller erfarenhet som kompenserar detta. Du uttrycker dig väl både skriftligt och muntligt på svenska, samt behärskar vårt koncernspråk engelska i tal och skrift. Du har även goda kunskaper i MS Office och vana att arbeta med hjälp av stödsystem.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare